کد خبر: ۱۳۵۴۴۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۰
معاون درمان دانشکده علوم پزشکی سیرجان از تکمیل ظرفیت تخت‌های بیمارستان‌های سیرجان برای پذیرش بیماران کرونایی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، نوذر نخعی  در ستاد استانی کرونا اظهار داشت: در شهر کرمان ۴۷ نفر بازرس معاونت بهداشت محیط دانشگاه علوم‌ پزشکی داریم که 10، ۱۱ نفر آنها دچار کووید ۱۹ شده‌اند و در قرنطینه خانگی به‌سر می‌برند.

شروع پیک سوم کرونا از شمال استان

مشاور ارشد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: موج سوم کووید ۱۹ در استان این بار از شمال استان شروع شده و یکی از شهرهای شمالی در موج دوم ۵۷ بیمار داشته اکنون این تعداد به ۱۴۷ نفر رسیده و اگر این اتفاق در شهرهای دیگر رخ دهد ظرفیت بیمارستان‌ها جوابگوی بیماران نخواهد بود.

نخعی گفت: پیشنهاد می‌کنم مدارس به صورت حضوری تعطیل شوند و آموزش از طریق فضای مجازی انجام شود و همچنین جمعه بازارها دور میدان هفت‌باغ، میدان ارگ و کوچه گود خشت‌مال‌ها تا اطلاع ثانوی تعطیل شوند و در صنف‌ها ارایشگاه‌های زنانه به دلیل آخر ماه صفر و ازدحام جمعیت تعطیل شوند.

نگران کمبود دارو هستیم

شهباز حسن‌پور نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس اظهار داشت: به دلیل شیوع ویروس کرونا در شهرستان سیرجان  نیروی دریایی ارتش مستقر در این شهرقول داده دو مدرسه را تجهیز کند.

وی افزود: تجهیزات نیاز نداریم اما در زمینه دارو نگرانی و مشکل داریم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش مستقر در شهرستان سیرجان اظهار داشت: بیمارستان ولایت ارتش در این شهرستان آمادگی پذیرش بیمار را دارد.

وی گفت: ما این آمادگی را داریم ظرف مدت ۴۸ ساعت بیمارستان صحرایی را در شهرستان سیرجان با تمام تجهیزات برپا و مستقر کنیم.

افزایش 80 درصدی بیماران تنفسی کرونایی/مرگ و میر در خط ثابت است

حمیدرضارشیدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان هم اظهار داشت: بیماران تنفسی که تخت بیمارستانی به دلیل مشکلات تنفسی اشغال می‌کنند چه افرادی که قطعا کووید ۱۹ آنها مثبت و چه افرادی که جواب آزمایش مثبت است نسبت به سه هفته پیش ۷۰ تا ۸۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی عنوان کرد: اکنون روند صعودی ابتلا کوید ۱۹ نسبت به قبل شیب آن تندتر است و مرگ و میر استان  در خط ثابت قرار دارد اما نمی‌دانیم دو هفته آینده چه اتفاقی در زمینه مرگ و میرها صورت می‌گیرد.

رشیدی‌نژاد تصریح کرد: بیمارانی که زیر دستگاه ونتیلاتور می‌روند در بهترین شرایط ۸۵ درصد آنها فوت می‌شوند بنابراین از این ۷۵ بیماری که اکنون در زیر این دستگاه قرار دارند بیش از ۶۰ نفر آنها بر اساس آمارها و منابع علمی فوت می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان ادامه داد: تنها کاری که از دست ما بر می‌آید مسائل آموزشی را آموزش دهیم و توصیه کنیم این مسائل رعایت شود و بر پروتکل‌های بهداشتی نظارت انجام دهیم.

رشیدی‌نژاد ابراز داشت: یکی از ماموریت‌های اصلی کار حرفه‌ای ما درمان است و درمان وابسته به زیر ساخت‌هاست که اولین آن تخت بیمارستانی، پرسنل و امکانات تشخیصی است.

وی با اشاره به اینکه ما اکنون به لحاظ درمانی و دارو مشکلی نداریم و قدردان پرسنل خود هستیم، گفت: اگر مریض زیاد شود تخت‌های بیمارستان پر می‌شود و ممکن است که تخت اضافه کنیم اما تخت اضافه کیفیت تخت‌های اصلی را ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان عنوان کرد: ظرفیت‌های خود را افزایش داده‌ایم و نامه‌ای از وزارتخانه ارسال شده که در خصوص افزایش ظرفیت بستری آمادگی داشته باشیم و از همه ارگان‌هایی که به ما کمک می‌کنند کمال تشکر را داریم.

وی بیان کرد: پیک سوم ایجاد شده تعداد افراد را بیشتر مبتلا کرده و شیوع بیشتر است و با این وضعیت انتظار می‌رود ۱۰تا ۱۵ روز دیگر پیک مرگ و میر را شاهد باشیم که امیدواریم به این سمت و سو نرویم.

رشیدی‌نژاد ادامه داد: از مردم درخواست داریم در تجمعات خانوادگی، عزاداری‌ها و جشن‌ها نکات بهداشتی را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه در شهرستان کرمان، سیرجان و رفسنجان به‌طور چشمگیری بیماران دو برابر شده‌اند، تصریح کرد: در شهرستان سیرجان نزدیک به ۲.۵برابر، بیماران کووید ۱۹ افزایش یافته و این یک هشدار است و اکنون بیش از ۱۵۰ تا ۱۶۰ نفر بیمار در بیمارستان‌های سیرجان بستری هستند که عده‌ای از آنها مشکوک و عده‌ای دیگر آزمایش آنها مثبت است.

غلامرضا جهانشاهی معاون درمان دانشکده علوم پزشکی سیرجان گفت: در حال بحران جدی هستیم امروز که با شما صحبت می‌کنم شاهد بستری 165 بیمارکرونایی در سیرجان هستیم و تخت‌های بیمارستانی تکمیل است.

وی افزود: همه افرادی که اکنون بستری هستند فقط به علت عدم توجه به خطر کرونا و عدم رعایت فواصل اجتماعی است که من خواهش می‌کنم به خاطر خودشان و کسانی که دوستشان دارید و همه مردم عزیز دوهفته از خانه بیرون نیایید و مدارس را تعطیل کنیم چون الآن این ویروس قرن و دوران ما به کسی رحم نمی‌کند.

 نرگس جهانشاهی رئیس بیمارستان امام رضا (ع) سیرجان ابراز داشت: یک بخش بستری کرونا را به 5 بخش افزایش دادیم و حالا در تدارک هستیم که راهروها را نیز آماده کنیم، اما واقعا مشکل داریم کادر درمانی ما نمی‌تواند جوابگو باشد واقعا مردم رعایت کنند و قبول کنیم شرایط بحرانی است.

 زیدآبادی مسئول تدارکات بیمارستان هم گفت:در شرایط بحرانی با کمبود امکانات روبه‌رو هستیم و از خیران و مسئولان تقاضای کمک و استمداد داریم.

انتهای پیام/80018/ب

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار