کد خبر: ۱۴۰۰۹۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۳
در نخستین روز هفته قیمت دلار در بازار آزاد در محدوده 24 هزار تومان نوسان داشت.


  سرویس اقتصادی-

در ادامه روند کاهشی قیمت دلار و سکه در بازار، روز گذشته (شنبه) نیز قیمت‌ها اندکی کاهش یافت به طوری که  هر دلار با قیمتی در حدود 24 هزار و 500 تا 24هزار و 800 تومان معامله می‌شد.
در پی کاهش قیمت دلار، قیمت سکه نیز نزولی شد و به 12 میلیون و 100 هزار تومان رسید. همچنین، قیمت هر گرم طلای 18 عیار نیز از یک میلیون و 333 هزار تومان به یک میلیون و 153 هزار تومان تنزل کرد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، مشاهدات میدانی از بازار ارز نشان می­دهد که خریدار دلار خیلی کم است و اکثر افراد حاضر در خیابان فردوسی و صرافی‌های تهران از ترس ریزش بیشتر قیمت‌ها برای فروش ارزهای خود راهی بازار شده‌اند. فعالان بازار ارز می­‌گویند نه تنها در صرافی‌ها بلکه در سامانه نیما هم خریدار چندانی برای ارز وجود ندارد و اکثر افراد منتظر هستند که قیمت‌ها ثبات پیدا کند.
معاملات فردایی سکه و طلا ممنوع است
در همین حال، اتحادیه طلا و جواهر تهران، با صدور اطلاعیه‌ای‌، معاملات غیرفیزیکی طلا و سکه موسوم به معاملات فردایی و کاغذی را غیرقانونی دانست و اعلام کرد این­گونه معاملات صوری، سبب نوسان بازار شده و غیرقانونی است در این اطلاعیه تاکید شده برابر قانون مراجع انتظامی و قضایی با متخلفان برخورد خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری ایسنا، در این اطلاعیه تصریح شده معامله‌گران طلای آب ‌شده و سکه بایستی در محل واحدهای کسبی دارای جواز کسب معتبر از اتحادیه طلا و جواهر تهران داد و ستد کنند و در صورت معامله واحدهای کسبی با دلالان کاغذی و فردایی، پس از صدور اخطار، واحد کسبی آن‌ها برای بار اول پلمب شده و در صورت تکرار، پروانه کسب به صورت دائم ابطال می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار