کد خبر: ۱۴۰۲۹۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱
مدیر مرکز ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی استان البرز گفت: سرمایه گذاران بخش خصوصی با احداث جایگاه سوخت در کلان شهرها می توانند از مساعدت و تسهیلات ویژه شرکت ملی نفت، برخوردار شوند.

مجتبی دلبری، مدیر مرکز ملی پالایش و  پخش فرآورده‌های نفتی استان البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، در خصوص عدم وجود جایگاه CNG در  منطقه آق تپه و کیانمهر، گفت: اگرچه این منطقه از مناطق پرتراکم و دارای ظرفیت مناسب برای احداث جایگاه CNG است، اما بر اساس مصوبات قانونی، احداث جایگاه توسط مراکز دولتی ممنوع است و دو جایگاه دولتی استان  که از سال‌های گذشته وجود داشته نیز به دلیل ممنوعیت سرمایه گذاری بخش‌های دولتی در این حوزه، به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی با اشاره به ارائه تسهیلات ویژه برای سرمایه گذاران بخش خصوصی در این حوزه، افزود: با پیگیری‌های انجام شده به سرمایه گذاران بخش خصوصی با احداث جایگاه CNG در کلان شهرها، کارمزد دوبرابری بیش از جایگاه‌هایی که توسط شهرداری‌ها یا سایر نهادهای عمومی احداث شده، تعلق می‌گیرد. بنابراین از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی تقاضا دارم، در صورت تمایل و وجود زمین مناسب در محدوده فوق، به شرکت نفت استان مراجعه کنند تا مساعدت لازم با آنها در خصوص احداث جایگاه سوخت صورت گیرد.

این مقام مسؤول یادآور شد: برای جایگاه‌های بخش خصوصی به ازای هر مترمکعب، ۲۴۳ تومن کارمزد و دو برابر سایر جایگاه‌ها در نظر گرفته ‌شده است.

وی در بخش دیگری با بیان اینکه اجرای طرح الکترونیکی کردن گاز مایع، موجب ساماندهی و شرایط بهتر در توزیع سوخت در البرز شده است، بیان کرد: علاوه بر افزایش سهمیه استان، با اجرای این طرح ۹۸ درصد از مصرف کنندگان در سایت تجارت آسان  ثبت نام کرده و ساماندهی شدند.

دلبری از شهروندانی که برای دریافت نفت سفید، گاز LPG و غیره تا کنون موفق به ثبت نام در سامانه تجارت آسان نشدند، تقاضا کرد که با ثبت نام در سامانه فوق و انتخاب عامل توزیع، از این طرح استفاده کنند تا در فصل سرما در تأمین سوخت دچار مشکل نشوند.

وی قیمت هر سیلندر ۱۱ کیلویی گاز مایع را  ۹۷۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: در صورتی که وجه بیشتری از مبلغ، توسط عاملان از متقاضیان مطالبه شود، برخورد جدی خواهیم کرد و شهروندان می‌توانند شکایات خود در این خصوص به تعزیرات، سازمان صمت و یا شرکت نفت اطلاع رسانی کنند تا در اسرع وقت به شکایات آنها در خصوص عاملان متخلف، رسیدگی شود.

مدیر شرکت نفت البرز در ادامه به اجرای طرح دوگانه سوز کردن خودروهای عمومی استان البرز به صورت رایگان توسط شرکت نفت اشاره کرد و گفت: در این طرح رانندگان تاکسی‌ها، ون‌ها و سایر خودروهای عمومی استان، باید مشخصات خودرو را در سامانه GCR.NIOPDC.IR  ثبت کنند تا با توجه به وجود چند کارگاه در استان، در نوبت قرار گرفته و برای تجهیز خودرو به سوخت LPG به صورت رایگان، با آنها تماس گرفته شود.

وی همچنین از شهروندان خواست در صورت هر گونه شکایت در حوزه فرآورده‌های نفتی، با تلفن شبانه روزی ۰۹۶۲۷ و یا تلفن روابط عمومی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان البرز به شماره ۳۲۵۴۲۵۱۷ و یا تلفن واحد بازرسی این شرکت به شماره  ۳۲۵۴۲۵۳۱ تماس بگیرندو موارد شکایت را اطلاع رسانی کنند تا در اسرع وقت مورد پیگیری قرار گیرد.

انتهای پیام/ش

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار