کد خبر: ۱۴۳۰۷۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷
سرپرست اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین گفت: در ادامه پروژه توسعه شبکه های روستایی در یک ماه آینده ۵۰ روستا در استان قزوین از نسل ۲ به نسل ۳ اینترنت ارتقا پیدا خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مرتضی شهامی، سرپرست اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین، اظهار داشت : در سطح استان قزوین ۲۵۰ روستا به اینترنت دسترسی ندارند، جمعیت این روستاها ۳ درصد جمعیت کل استان است.

وی افزود : ۹۷درصد جمعیت استان، تحت پوشش اینترنت قرار دارند، که بین استان های دیگر رتبه ۱۱ متعلق به استان قزوین است و جز استان ها با دسترسی خوب محسوب می شود. 

وی ادامه داد: توسعه شبکه با تحریم های موجود و هزینه هایی که با افزایش قیمت دلار به وجود آمده است کار اپراتورها و شرکت ها را سخت تر کرده است  با این وجود در توسعه شبکه توقف نداشته ایم. 

شهامی گفت: در هفته گذشته ۱۰ روستا، که شامل ۳روستا در آوج، ۳روستا در الموت، ۳ روستا در طارم و یک روستا در آبیک بود به اینترنت متصل شدند.

وی ادامه داد: در ادامه پروژه توسعه شبکه های روستایی در یک ماه آینده ۵۰ روستا در استان قزوین از نسل ۲ به نسل ۳ اینترنت ارتقا پیدا خواهند کرد. 

وی افزود: توسعه های شبکه اینترنتی از طریق درآمدهای اپراتورها انجام می گیرد با این وجود در دو سال اخیر  افزایش تعرفه ها در اپراتورها وجود نداشته است.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار