کد خبر: ۱۴۵۳۵
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷
متن آیین‌نامه اصناف را تدوین کردیم که باید مطابق قانون توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت ابلاغ شود.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از ایسنا، مدیر بانک و بیمه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از مراحل نهایی شدن آیین‌نامه اصناف مناطق آزاد خبر داد و اظهار امیدواری کرد این آیین نامه تا اواخر خرداد‌ نهایی و ابلاغ شود.
 
ناصر خرمالی اظهار کرد: متن آیین‌نامه اصناف را تدوین کردیم که باید مطابق قانون توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت ابلاغ شود.
 
بازنگری مقررات بیمه در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی
 
وی تاکید کرد: از دیگر اقدامات مهم در سال جاری بازنگری مقررات بیمه در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی است که پیشنهادات خودمان را در این زمینه آماده کردیم و برای بررسی بیشتر باید بیمه مرکزی آن را مورد بررسی قرار دهد تا در نهایت پس از گذراندن مراحل قانونی هیات وزیران، مصوب و ابلاغ شود.
 
به گفته خرمالی مراحل تصویب و ابلاغ این مصوبه حدود سه ماه زمان نیاز دارد.
 
مدیر بانک و بیمه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در عین حال بیان کرد: با توجه به پیشرفت مثبت روند مذاکرات هسته‌ای به نظر می‌رسد ضرورت نهایی شدن موضوع بانکداری برون مرزی بیشتر شده و هرچه سریع‌تر جزئیات آن باید نهایی شود.
 
وی یادآور شد: معافیت کامل یا نسبی مالیاتی، درجه بالای رازداری بانکی، معافیت از تودیع سپرده قانونی، نظام ارزی آزاد، امکان مالکیت صددرصدی خارجیان و مقررات نظارتی سهل گیرانه از جمله مزایای این نوع بانکداری است که اینگونه بانکداری، معمولا از طریق تاسیس شعبه توسط بانک ها یا یک تاسیس حقوقی مستقل بانکی در مناطق آزاد خاص انجام می شود.
 
به گزارش ایسنا، نرخ سود سپرده، تسهیلات و کارمزد انواع خدمات بانکی برون مرزی، نرخ خرید و فروش ارز، نقل و انتقال کلیه ارزها از خارج کشور به منطقه (مناطق آزاد) و از هر منطقه به سایر مناطق و خارج از کشور و ... از جمله موارد با اهمیت در فعالیت بانکداری برون مرزی است.
برچسب ها: مناطق آزاد ، بیمه ، بانک
نام:
ایمیل:
* نظر: