کد خبر: ۱۴۵۳۶۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳
رئیس واحد قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از ارسال 45 اثر به دبیرخانه جشنواره داستان‌نویسی رضوی خبر داد و گفت: بیشترین آثار این جشنواره از اردبیل وصول شده است.

ابراهیم قاسمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: سومین جشنواره داستان‌نویسی رضوی به زبان ترکی «اشراق شمس» با همکاری بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

وی افزود: سومین جشنواره داستان‌نویسی رضوی «اشراق شمس» در سه بخش داستان بلند و رمان، داستان کوتاه و داستانک (داستان بسیار کوتاه) با محور موضوعی در بخش اصلی و ویژه برگزار می‌‌شود.

رئیس واحد قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان افزود: موضوعات بخش اصلی جشنواره شامل سبک زندگی و سیره امام رضا (ع)، تعالیم و آموزه‌های رضوی با رویکرد کار، تولید، تلاش و خدمت‌رسانی، آثار هجرت امام رضا (ع) به ایران، خاندان، اصحاب و یاران امام رضا (ع)، فرهنگ زیارت (با حضور مجازی در حرم مطهر)، امام رضا (ع)، خانواده، کودکان و نوجوانان، امام رضا (ع) و فریضه نماز است.

وی ادامه داد: همچنین در بخش ویژه نیز جشنواره در موضوعاتی شامل جلوه‌های فرهنگ رضوی در دوران دفاع مقدس (رزمندگان، ایثارگران، آزادگان و شهدا، بهره‌گیری از منویات امام رضا (ع) در مواجهه با مصایب و بلایا (کرونا) برگزار می‌شود.

قاسمی با بیان اینکه علاقه‌مندان می‌‌توانند در سه گروه سنی زیر 18 سال، 18 تا 35 سال و بالای 35 سال آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند، گفت: تاکنون 45 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که بیشترین آن مربوط به استان اردبیل است.

رئیس واحد قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از استقبال علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره خبر داد و گفت: با توجه به تماس‌های مکرر از سوی علاقه‌مندان به ویژه افرادی که متقاضی شرکت در بخش داستان بلند بودند، مهلت شرکت در جشنواره تا دوم بهمن اعلام شده است.

انتهای پیام/73005/ق

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار