کد خبر: ۱۴۵۴۸
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۵
رئیس اتحادیه طلا و جواهرات استان اصفهان با بیان اینکه این استان به‌حق نام "پایتخت طلایی ایران زمین" را به خود می‌بیند، گفت: حدود ۹۰ درصد از ماشین‌آلات صنعتی تولید طلا و جواهرات کشور در استان اصفهان تولید می‌شود.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از ایسنا، منطقه اصفهان، هوشنگ شیشه بران شامگاه گذشته (سه‌شنبه) در مراسم افتتاحیه نهمین نمایشگاه صنعت طلا و جواهر اصفهان تخصصی- بین‌المللی صنایع، ابزار، ماشین آلات و تولیدات فلزات گرانبها و سنگ‌های قیمتی، اظهار کرد: این نمایشگاه، محفل همراهان مسیر سخت اما خوش آینده اقتصاد مقاومتی است.
 
وی افزود: در استان اصفهان 1400 کارگاه تولیدی و 5000 واحد صنفی وجود دارد و همچنین حدود ۹۰ درصد از ماشین‌آلات صنعتی تولید طلا و جواهرات کشور در استان اصفهان تولید می‌شود.
 
رئیس اتحادیه طلا و جواهرات استان اصفهان با بیان اینکه 750 میلیون دلار صادرات در سال 90-91 از استان اصفهان وجود داشته، ادامه داد: تنها مجموعه گوهرشناسی استاندارد کشور نیز در استان اصفهان فعالیت می‌کند و این استان به‌حق نام "پایتخت طلایی ایران زمین" را به خود می‌بیند.
 
شیشه بران به اقدامات اخیر اتحادیه در جهت ارتقاء صنعت طلا و جواهر در اصفهان اشاره و اضافه کرد: یکی از آرزوهای فعالان صنف طلا، تحقق احداث شهرک طلا است. این شهرک علاوه بر اینکه کارگاه‌های تولیدی را سامان می‌بخشد، به عنوان شهرک توریستی- تخصصی نیز پذیرای گردشگران تخصصی این حرفه خواهد بود.
 
وی با بیان اینکه پیگیری جانمایی و انتخاب زمین، طراحی و احداث شهرک تخصصی طلا و جواهر استان اصفهان انجام شده، خاطرنشان کرد: احداث شهرک طلا به دغدغه و رنج فعالان این صنف برای مرارت‌های فعالیت در شهر و مشکلات بی‌شمار تولید در شهر پایان می‌دهد.
 
رئیس اتحادیه طلا و جواهرات استان اصفهان، شرکت در شورای گفت‌وگوی استان و بررسی مشکلات صنعت طلا و جواهر را یکی از اقدامات ویژه این صنعت ذکر و اظهار کرد: در این راستا با هدف هم‌افزایی و بهره‌مندی از نظرات نخبگان، فردا (چهارشنبه) همایش سراسری "بررسی فرصت‌ها و چالش‌های صنعت طلا و جواهر" به میزبانی اتحادیه طلا و جواهر استان اصفهان برگزار خواهد شد.
 
شیشه بران اظهار کرد: پیگیری موضوع مالیات بر ارزش افزوده در تعامل با مقامات اداره امور مالیاتی استان و پیگیری بخشودگی بخشی از جرایم مالیاتی صنف طلا و جواهر نیز از جمله اقدامات صورت گرفته بوده است.
 
وی به سفر اخیر رئیس جمهور به استان اصفهان اشاره و اظهار کرد: من در جریان این سفر، به نمایندگی از تمام اصناف استان اصفهان و تلاشگران صنعت طلا و جواهر هفت پیشنهاد و راهکار برای ارتقاء ظرفیت‌های صنعت طلا و جواهر را به استحضار رئیس جمهور رساندم که این موارد هم اکنون در کارگروه‌های مربوطه در حال پیگیری است.
 
رئیس اتحادیه طلا و جواهرات استان اصفهان به حضور در بازارهای جهانی در راستای انتقال و تبادل تکنولوژی اشاره و تصریح کرد: حضور موفق اتحادیه طلا و جواهر استان اصفهان به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه طلای بانکوک و امضاء تفاهم‌نامه بین‌المللی بین اتحادیه اصفهان و سازمان طلا و جواهرشناسی تجارت تایلند از اتفاقات بزرگ صورت گرفته در عرصه بین‌المللی است.
 
وی تاکید کرد: حمایت از ایجاد مراکز تخصصی خرید طلا و جواهر در استان در راستای متمرکز کردن واحدهای صنفی طلا و جواهر در مجموعه‌های تخصصی با هدف افزایش ضریب امنیت و ارائه خدمات بهینه به مشتریان از برنامه‌هایی است که در سال جاری به نتیجه خواهد رسید.
 
رئیس اتحادیه طلا و جواهرات استان اصفهان گفت: اتحادیه طلا و جواهر استان اصفهان به عنوان اتحادیه برتر از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت انتخاب شده و این گواهی بر تلاش‌های موثر فعالان این صنعت در راه ارتقاء فعالیت‌های این صنف است.
 
شیشه بران تاکید کرد: جمع‌آوری کمک‌های راه‌اندازی خیریه و مرکز درمانی برای بیماران نیازمند در بین صنف طلا و جواهرات استان اصفهان از دیگر اقدامات این صنف در سال‌های اخیر بوده است.
 
وی افزود: همچنین توجه به مقوله آموزش و ارتقاء سطح علمی فعالان اتحادیه از تکنولوژی روز و حمایت از طرح‌های پژوهشی نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته است.
برچسب ها: پایتخت ، طلایی ، صنعتی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار