کد خبر: ۱۴۵۷۱۲
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۱
نشست قرارگاه حاج قاسم سلیمانی با محوریت کنترل بیماری کرونا در محل فرمانداری دنا برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سی‌سخت، نشست قرارگاه حاج قاسم سلیمانی با محوریت کنترل بیماری کرونا به ریاست فرماندار دنا و حضور فرمانده سپاه ناحیه دنا، شبکه بهداشت و دیگر نهادها در محل فرمانداری دنا برگزار گردید.

 عبدالحمید پناهی فرماندار دنا در این جلسه گفت:در طرح حاج قاسم سلیمانی باید هر خانه یک پایگاه سلامت باشد برای کنترل هر چه بیشتر این ویروس و ریشه کنی آن تلاش کرد.

فرماندار دنا گفت: وقتی مرکز استان قرمز باشد و کارمندان  و عده زیادی از آنجا به شهرستان ها و روستاها می آیند شرایط سخت تر خواهد شد و آمار روز به روز گسترش پیدا می کند که باید این مهم بیشتر مد نظر مسئولان قرار گیرد.

پناهی عنوان کرد: تمام دستگاه‌هایی که تاکنون کم کاری کردند تذکراتی داده شده است و از این به بعد هیچ عذر و بهانه ای قابل قبول نیست و این بار با دستگاه کم کار متخلف با شدت خورد خواهد شد.

وی گفت: کماکان آمار شهرستان دنا در استان از شرایط بهتری نسبت به سایر نقاط دارد ولی نباید غافل شویم که عواقب خیلی خطرناکی دارد، در بخش پاتاوه که وضعیت نگران کننده بود رو به بهبود است، تعداد آمار در شهر پاتاوه هم رو به کاهش است دلیل آن همدلی و همفکری و احساس مسئولیت تمامی مردم و مسئولان در بخش پاتاوه است.

پناهی اظهار داشت: مردم باید در طرح حاج قاسم سلیمانی به ما کمک کنند تا این طرح با موفقیت کامل تمام شود، وقتی مردم پای کار بیایند نتیجه این که در دو هفته اخیر  عروسی‌هایی در شهرستان دنا برگزار شد که کاملا متفاوت بود بدون از جشن و تجمعی که جمعا بیش از بیست نفر در آن جشن‌ها حضور نداشتند.

مقام اجرایی در دنا گفت: شهرستان دنا در برخورد با متخلفین کرونایی پیشرو در استان و کشور بوده است و این امر فرهنگ‌سازی شد، دادستان شجاع و مردمی دنا اولین دادستان استان در برخورد با متخلفین و اولین در کشور در برخورد با متخلفین بدون ماسک بود که بازتاب خیلی مثبتی داشت، طرح حاج قاسم هدف اول آن پیشگیری، بعد نظارت برای کاهش مبتلایان و فوتی‌هاست که از ابتدای طرح تا کنون خیلی موفق بوده و مطمئنا روند رو به رشد خوبی خواهد داشت.

فرماندار دنا گفت: تمامی ادارات باید همکاری کنند عذری قبول نیست، بسیجیان عضو ستاد به صورت عملیاتی در حال کار کردن هستند، بخشداران باید تمامی دهیاران را موظف کنند در طرح حاج قاسم سلیمانی پای کار بیایند در پایان این طرح ۳ دهیار برتر و ۳ تیم برتر که به تأیید نهایی سپاه و مرکز بهداشت برسند تقدیر و تجلیل خواهند شد.

وی گفت: یادواره ۱۲۰ شهید رشهرستان برگزار خواهد شد به یاد شهدای سلامت، افرادی که مبتلا می‌شوند بهداشت کل خانواده را موظف به قرنطینه ۱۴روزه کند تا از تردد در سطح شهر خودداری کنند، شب یلدا نزدیک است و باید برای آن شب مردم رعایت کنند کنار خانواده خود بمانند، شب نشینی را کنار بگذارند، جشن و دورهمی ها را کلا در شب یلدا تعطیل کنند.

سرهنگ ستوده فرمانده سپاه ناحیه دنا گفت:در کار قرارگاهی وظایف تقسیم شده است،آرایش سپاه از ابتدای ویروس آرایش جنگی بوده است وبرای  نابودی کامل این ویروس  آرایش گرفته است.

ستوده نیاگفت:از همان ابتدا کنون  همراه کادر درمان بودیم وتا ریشه کن کردن کامل این ویروس سر از پا نمیشناسیم وپا به پای کادر ودیگر اعضای قرارگاه تا لحظه آخر هستیم.

وی گفت: در این طرح ما به نقاطی که ویروس رفته حمله و ریشه‌کن می‌کنیم،بسیج سابقه ریشه کنی فلج اطفال را در اول انقلاب در کارنامه خود دارد، در این طرح ما در حدود۱۷۷ بسیجی  و ۱۵ کادر رسمی عضو هستند که عمده مسئولیت ما در کمیته حمایتی برای توزیع کمک های معیشتی است در اجرای این طرح  باید از کار فردی جلوگیری شود تا نتیجه مشخص و مطلوب تری داشته باشد باید کار فرهنگ سازی واعتماد سازی را انجام دهیم که قطعا ثمربخش است.

این فرمانده عنوان کرد: حدود ۹۰ بسته حمایتی برای خانواده های مبتلا به کرونا در اختیار پایگاه های بسیج قرار دادیم، در حوزه بیماریابی تا کنون ۵ نفر فرد مشکوک را به درمانگاه انتقال دادیم، تا کنون تماس تلفنی با ۲۵ نفر جهت جویا شدن وضعیت کرونایی و مشکلاتشان در سطح شهرستان داشتیم برنامه اعلام  پیام عدم تجمع در مراسمات وجشن ها در سطح روستاها از طریق خودروی بلندگو‌دار‌ در برنامه کاری قرار گرفته است، در رجاهایی که معذوریت بوده سپاه وارد کار شده و کنترل کرده است.

ستوده نیا گفت: چهار مورد عروسی را در سطح شهرستان داشتیم که در این شرایط سخت کرونایی اقدام به برگزاری عروسی بدون جشن کردند که باید جهت ارج نهادن به کار ارزشمند آن‌ها هدیه‌ای داده شود، سپاه همچنان اقدام به ایجاد صفحه خاص کرونایی برای تشویق عموم  جهت عدم تجمع و خواندن دعا، قرآن در فضای مجازی و صفحه خاص برای خانواده شهداء کرده که بر اثر کرونا فوت می‌کنند برگزاری یادواره ۱۲۰ شهید والا مقام شهرستان دنا در فضای مجازی، بستن  آرامستان ها و جلوگیری از پخش نذری از دیگر برنامه‌هاست.

ظفر پریسای رئیس شبکه بهداشت و درمان دنا هم گفت:در آبان ماه ۷۱درصد تست ها مثبت بودند ولی الان نسبت به قبل خیلی کم شده است، ظرفیت تست در شهرستان از ۱۵تست به ۳۵تست در روز رسیده است، شاخص نمونه گیری در شهرستان ۷دهم درصد است،خیلی از روستاها روند رو به بهبودی دارند آمار کم شده ولی در شهر سی سخت مبتلایان در حال  افزایش هستند که زنگ هشداری برای شهروندان است.

پریسای گفت: برگزاری ۲کارگاه آموزشی توجیهی طرح شهید سلیمانی جهت بخش مرکزی و پاتاوه جهت بالا بردن سطح مهارت های افراد، تشکیل گروههای مجازی همگانی، پایش و نظارت در طرح با حضور مدیر شبکه، فرمانده بسیج، اعضای تیم ها و کمیته ها،تعیین ۳۷ تیم مراقبتی در سطح شهر و روستاها شامل پزشک، مراقب سلامت و پرستار، بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی بازدید اماکن ورزشی، بازدید از بازار شهر سی سخت و پاتاوه و روستاها، پلمپ چندین واحد صنفی متخلف، آموزش اولیه به  فرد مبتلا به کرونا و نظارت بر نحوه خاک سپاری فوتی کرونایی بخشی از عملکرد قرارگاه حاج قاسم سلیمانی توسط شبکه بهداشت ودرمان دنا بوده است.

پریسای اظهار داشت: با توجه به اینکه شهرستان دنا از وضعیت زرد به نارنجی تبدیل شده است می طلبد همه مردم و مسئولان دست به دست هم دهند، مراسمات را برگزار نکنند، دورهمی ها را کم کنند، به جشن ها نروند، دید و بازدیدها را تعطیل کنند، فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند و از ماسک استفاده کنند تا وضعیت شهرستان از این بدتر نشود و شهرستانی با وضعیت سفید شویم.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار