کد خبر: ۱۴۶۰۲
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۶
معاون سازمان شیلات، قیمت خاویار پرورشی صادراتی را کیلویی شش میلیون تومان اعلام و مقصد صادرات این محصول را کشورهای اروپایی همچون اسپانیا و فرانسه ذکر کرد و گفت: امسال روسیه هم به این کشورها می‌پیوندد.
 به گزارش تجارت آنلاين به نقل از مهر،  معاون سازمان شیلات، قیمت خاویار پرورشی صادراتی را کیلویی شش میلیون تومان اعلام و مقصد صادرات این محصول را کشورهای اروپایی همچون اسپانیا و فرانسه ذکر کرد و گفت:‌ در سال جاری روسیه هم به این کشورها اضافه می‌شود.
 
حسین عبدالحی تولید کل آبزی پروری کشور را حدود ۳۷۰ هزار تن اعلام کرد و افزود : در تولید ماهی قزل‌آلا به علت شیوع بیماری ویروسی با کاهش روبرو بوده‌ایم اما در تولید میگو ۷۰ درصد افزایش تولید داریم.
 
وی با اشاره به ممنوعیت صید ماهیان خاویاری در دریای خزر از سال ۲۰۱۱ اظهار داشت: طرحی برای توسعه پرورش ماهیان خاویاری در دست تهیه و اجراست.
عبدالحی با بیان اینکه در این طرح تولید ۱۰ هزار تن گوشت و ۱۰۰ تن خاویار هدفگذاری شده است، اضافه کرد: بیش از ۴۰ مزرعه در زمینه پرورش ماهیان خاویاری در استان‌های ساحلی گیلان، مازندران۰ و گلستان، قم، لرستان و فارس فعالیت می‌کند.
 
وی از بهره‌برداری بزرگترین مرکز پرورش ماهیان خاویاری با ظرفیت ۲۰۰۰ تن گوشت و ۳۰ تن خاویار در استان مازندران خبر داد و  با بیان اینکه در سال گذشته هزار تن گوشت و ۱.۵ تن خاویار پرورشی تولید شده، قیمت هر کیلوگرم خاویار پرورشی را شش میلیون تومان یا ۱۷۰۰ یورو اعلام کرد.
 
عبدالحی با بیان اینکه بچه ماهی خاویاری را تولید و در مراکز پرورش ماهی توزیع می‌کنیم، گفت: دو گونه ماهیان خاویاری غیر بومی با نام‌های استرلیاد و سیبری را تکثیر کرده و در اختیار مراکز پرورش ماهیان خاویاری قرار داده‌ایم.
 
معاون توسعه آبزی‌پروری سازمان شیلات ایران در خصوص دریافت تسهیلات بانکی نیز اظهارداشت: برای ارائه تسهیلات بانکی هیچ مشکلی نداریم.
عبدالحی در ادامه با بیان اینکه ۶۰ درصد تولیدات، ماهی گرم آبی است، افزود: عمده تولیدات در استان‌های خوزستان، گیلان، مازندران و گلستان تولید می‌شود.

برچسب ها: اسپانیا ، فرانسه ، خاویار
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار