کد خبر: ۱۴۶۳۸۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶
رضا کچوئیان با بیان اینکه چند سوال در فضای مجازی مطرح و نیاز به کدگذاری داشت گفت: بیش از سه هزار و 200 سوال برای 23 گروه درسی طراحی شده است. در این میان 5 کد سوال جابه جا شده است. در اعلام نتایج نمره این سوالات به مهارت آموزان داده می‌شود.

 به گزارش برنا؛ آزمون اصلح فرهنگیان سراسر کشور صبح جمعه 21 آذر برگزار شد. در این آزمون استخدامی بر اساس ماده 28 ، 12 هزار نفر شرکت کردند. در میان داوطلبان 3 هزار نفر هم از سال گذشته در این آزمون شرکت کرده‌اند. در این میان برخی از داوطلبان درباره روند اطلاع رسانی آزمون، طراحی سوالات نادرست و کاهش زمان آن اعتراض دارند. در این زمینه رضا کچوئیان، معاون نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان به خبرنگار برنا گفت: 11 هزار و 300 نفر قرار بود در آزمون شرکت کنند. در این میان شرکت کنندگان آزمون 10 هزار و 854 بودند و حدود 400 نفر از داوطلبان در این آزمون غایب بودند.

او افزود: این آزمون به نوع خود رکوردی در زمینه حضور در جلسه آزمون محسوب می‌شود. از این میان هفت هزار و 721 نفر از داوطلبان تمامی 70 سوال را پاسخ داده‌اند. بنابراین وقتی حدود 800 هزار نفر به سوالات آزمون پاسخ می‌دهند، ارزیابی این است که  از لحاظ زمان مشکلی وجود نداشته است.این مقوله در نوع خود  بی نظیر است.

 به گفته کچوئیان تعداد 8 هزار  و850 نفر بیش از 60 سوال را پاسخ داده اند.  درضمن 10 هزار  و 22 نفر از داوطلبان نیز بالای 50 درصد 70 سوال  را پاسخ داده‌اند.

این مقام مسئول با بیان اینکه چند سوال در فضای مجازی مطرح و نیاز به کدگذاری داشت گفت: بیش از سه هزار و 200 سوال برای 23 گروه درسی طراحی شده است. در این میان  5 کد سوال جابه جا شده است. در اعلام نتایج نمره این سوالات به مهارت آموزان داده می‌شود. مهارت آموزان در این زمینه نگران نباشند.

او تصریح کرد: بلافاصله بعد از اعلام نتایج آزمون در 26 و27 آذر سامانه اعتراض به نتیجه آزمون فعال است.  افرادی که به دلیل موفق نشدند می‌توانند از طریق سامانه اقدام کنند و اعتراضات نیز مورد به مورد بررسی  و پاسخ گویی می شود.

آزمون اصلح سه بخش دارد

کچوئیان ادامه داد: نکته دیگر این است که آزمون اصلح به سه بخش تقسیم شود. فقط شامل آزمون کتبی نمی‌شود. امروز آزمون کتبی برگزار شد. دو بخش دیگر این آزمون هم برگزار شده است. بخش نخست شامل مولفه فرهنگی با 275 نمره و در بخش دوم هم کارآموزی با 275 نمره را شامل می شود. با این تفاسیر مهارت آموزان از قبل باید 550 نمره را دریافت می کردند.  آزمون امروز 450 نمره داشته است.

عدم هماهنگی‌ها را قبل ندارم

او درباره ادعای عدم هماهنگی مهارت آموزان در برگزاری آزمون هم گفت: آزمون اصلح بیش از دو ماه  قبل اطلاع رسانی شده است. بالغ بر 15 خبرگزاری و شبکه خبر  زمان برگزاری آزمون اصلح را در قالب مصاحبه با بنده منتشر کرده است. به هیچ عنوان این مقوله را نمی پذیرم.

به گفته او آزمون امروز 100 دقیقه زمان داشته است که بدون استثنا 90 دقیقه هم در این آزمون حضور داشته‌اند. بخشی از سوالات سناریویی بوده که دو روز قبل از زمان برگزاری آزمون در اختیار مهار آموزان قرار گرفته است. زمان آزمون سامانه دانشگاه است. هیچ گونه عدم هماهنگی را تایید نمی‌کنم. هر ساله دو مرحله این آزمون برگزار می شود. افراد در صورت عدم موفقیت در این آزمون در اسفند شرکت کرده  و گواهی صلاحیت حرفه ای ر ادریافت کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار