کد خبر: ۱۴۶۷۷۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۹
گروه استان‌ها - نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی گفت: ایجاد اعتماد به امام جماعت در روستا و شهر و برقراری ارتباطات صمیمی با مردم باعث می‌شود تا نماز پرشور و گرم برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد ، حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری امروز در دیدار با جمعی از روحانیون و طلاب برادر و خواهر طرح هجرت بر محوریت مسجد و نماز تأکید و اظهار داشت: ایجاد اعتماد به امام جماعت در روستا و شهر و برقراری ارتباطات صمیمی با مردم باعث می‌شود تا نماز پرشور و گرم برگزار شود.

وی فصل الخطاب دانستن امام جماعت مسجد را معیار اعتماد به وی برشمرد و افزود: این اعتماد و محل رجوع بودن یک روزه ایجاد نمی‌شود بلکه به صورت تدریجی و با گذشت زمان محقق می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی این گونه ارتباطات را باعث وصل شدن افراد به نماز و مسجد بیان کرد و گفت: اجتماع مردم در مساجد باعث می‌شود تا امام جماعت مردم را به نماز جمعه و امام جمعه متصل کند و این اتفاق باید در همه نقاط ایجاد شود.

وی افزود: در صورت همگرایی، اتحاد، نظم و همسویی ائمه جماعات در شهرستان‌ها می‌توان تمامی افراد هر منطقه را به نماینده ولی فقیه در استان متصل کرد و پس از آن ولی فقیه مردم را به ولی جامعه وصل می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: این حالت سلسله وار باعث می‌شود تا جامعه‌ای اسلامی ایجاد شود که همگان گوش به فرمان ولی فقیه هستند.

وی مشورت دادن به مردم و کمک ائمه جماعت به مأمومین را در تمامی زمینه‌ها لازم برشمرد و گفت: موضوعات اجتماعی، معیشتی، فرهنگی و سیاسی می‌تواند حوزه‌هایی برای کمک دادن به مردم باشد که در نتیجه باعث ایجاد امت اسلامی تابع امام می‌شود.

امام جمعه بجنورد همچنین تشکیل دولت اسلامی در این مسیر سلسله وار را از طریق حضور نمایندگی ولی فقیه در دستگاه‌های دولتی و مجموعه های مختلف دانست و تصریح کرد: نمایندگان ولی فقیه در مجموعه‌ها و دستگاه‌های اجرایی با پیشوایی دینی و فرهنگی کارمندان و کارکنان آن مجموعه می‌توانند دولت را به ولی فقیه متصل کنند.

وی اتصال دولت به ولی فقیه را باعث جلوگیری از چالش میان امام و دولت بیان کرد و ادامه داد: بنی صدر و هر کدام از رؤسای جمهور که با امام جامعه فاصله گرفتند٬ دچار مشکل در اداره کشور شدند زیرا باید در جامعه یکصدایی برقرار باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با تأکید بر لزوم شناخت هر منطقه توسط امام جماعت مسجد تصریح کرد: هرگونه فاصله میان امام جماعت و مردم باید برداشته شود تا مخاطبین احساس کنند که امام جماعت به آنان توجه دارد.

انتهای پیام/311/ی

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار