کد خبر: ۱۴۷۵۵۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۱
گروه استان‌ها- دبیر ستاد مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: برنامه طرح مدیریت محله محور کرونا روال مستمر و جدی خود را گرفته و تیم‌های مراقبتی، حمایتی و نظارتی به خوبی غربالگری و کنترل محله‌ای را ادامه می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، مریم کوشکی امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان با بیان اینکه دورهمی‌های شب یلدا می‌تواند زمینه ساز شیوع گسترده کرونا باشد اظهار داشت: دورهمی‌های خانوادگی کوچک را باید جدی گرفت و چنانچه  مردم شب یلدا را به دورهمی‌های خانوادگی اختصاص دهند باز هم شاهد افزایش آمار ابتلا و مرگ ناشی از کرونا خواهیم بود.

وی در رابطه با آخرین روند اجرای طرح مدیریت محله محور کرونا در استان افزود: خوشبختانه برنامه روال مستمر و جدی خود را گرفته و تیم‌های مراقبتی، حمایتی و نظارتی به خوبی غربالگری و کنترل محله‌ای را ادامه می‌دهند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به توزیع  و نمونه‌گیری توسط کیت‌های رپید در استان  عنوان کرد: تاکنون 475 نفر به وسیله کیت‌های رپید در استان نمونه گیری و غربالگری شده‌اند.

وی بیان کرد: در صورتی که امکان انجام آزمایش به روش مولکولی نباشد  و یا در شرایطی که طولانی شدن زمان چرخه کاری مانع از کاربرد تشخیصی مطلوب شود از تست رپید استفاده می‌شود.

کوشکی گفت: تست رپید برای افرادی که دارای علامت یا مشکوک به ابتلا به ویژه در جمعیت‌های آسیب پذیر دارای ریسک بالای ابتلا و همچنین در مناطق دور افتاده و مراکز تجمعی که فاقد دسترسی به روش‌های متداول نمونه‌گیری کرونا استفاده می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت سرعت شناسایی بیماران مبتلا به کرونا تصریح کرد: چنانچه  بیماران زود شناسایی و قرنطینه شوند از ارتباط آنها با سایر افراد جلوگیری شده و این امر به قطع سریع تر زنجیره انتقال کرونا کمک می‌کند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی لرستان اشاره به تغییر وضعیت کرونایی شهرهای استان از قرمز به نارنجی خاطر وضعیت نارنجی شهرهای استان پایدار نیست و در صورت کم توجهی نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌تواند به سرعت تغییر یافته و به رنگ قرمز برگردد.

انتهای پیام/ز

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار