کد خبر: ۱۴۸۱۹۸
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۰
در دیدار با دریا اورس سفیر ترکیه در تهران:
مدیرکل بین الملل رئیس مجلس گفت: در شرایط فعلی سیاست دو کشور در کمک به ایجاد امنیت پایدار در منطقه، توانسته است نقش مهمی را در ایجاد صلح و آرامش ایفاء کند.

به گزارش  حوزه   مجلس گروه  سیاسی  باشگاه  خبرنگاران  جوان، حسین امیرعبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس و‌مدیرکل بین الملل امروز (۲ دی ماه ۱۳۹۹) با سفیر ترکیه در تهران دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در ابتدای این دیدار با اشاره به سابقه دیرینه در روابط دو کشور گفت: رابطه جمهوری اسلامی ایران و ترکیه، رابطه‌ای ممتاز و مبتنی بر همسایگی و برادری است.

امیرعبداللهیان به مواضع و همکاری‌های مشترک دو کشور در حوزه متنوع مناسبات دوجانبه و مجامع منطقه‌ای و بین المللی اشاره کرد و افزود: در شرایط فعلی سیاست دو کشور در کمک به ایجاد امنیت پایدار در منطقه، توانسته است نقش مهمی را در ایجاد صلح و آرامش ایفاء کند.

وی بر اهمیت مناسبات پارلمانی میان تهران-آنکارا تأکید و تصریح کرد: گسترش مناسبات پارلمانی میان دو کشور نقش مهمی در تقویت همه جانبه روابط دارد.

وی افزود: مقابله با تحریم‌های از جمله موضوعات در قبال مناسبات رو به رشد دو‌مشور می‌باشد.

دریا اورس، سفیر ترکیه در تهران در این دیدار بر ضرورت تقویت ارتباطات میان کشور‌های منطقه تأکید کرد و گفت: بررسی روابط دو کشور در طول سال‌های متمادی نشان از عمق روابط میان جمهوری اسلامی ایران و ترکیه دارد.

سفیر ترکیه در تهران همکاری‌های دو کشور در منطقه و عرصه بین المللی را در حل بحران‌ها تجربه‌ای موفق خواند و خاطر نشان کرد: تعامل منظم و مستمر اثرات مهمی در تحکیم مناسبات میان دو کشور دارد.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار