کد خبر: ۱۴۹۶۵
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵
عادت کرده ایم ؛ عادت کرده ایم اولین روز ماه که می شود کارت سوخت خودرویمان شارژ می شود و ما با کمال افتخار و امید به آینده با سر بالا گرفته، برویم پمپ بنزین و شصت لیتر بنزین هفتصد تومانی خالی کنیم در باک خودروهایمان. ترک عادت هم به قول معروف، بیماری زا است ؛ و در همین راستا دیروز و پریروز خیلی‌ها وارد پمپ بنزین شدند و کارتشان را ارائه دادند که بنزین هفتصد تومانی بزنند اما دریغ و افسوس، که یکباره با وضعیتی تازه مواجه شدند که سابقه نداشت : ماه نو آمده و دو روز هم از آن گذشته اما کارت سوختها شارژ نشده است. یکباره کمال افتخار و امید به آینده دود شد و رفت هوا و سرهای بالا گرفته، اندک اندک پایین آمد! راستی چرا اینجوری شد؟ سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اولین مسئولی بود که دیروز در این زمینه توضیحات خیلی قانع کننده ای ارائه داد و گفت: این موضوع صرفا به دلیل «تصمیم‌گیری‌های دولتی» اتفاق افتاده است. سهمیه بنزین ۷۰۰ تومانی خودروهای عمومی و وانت بارها برای خردادماه سال جاری واریز شده است و واریز سهمیه بنزین خودروهای شخصی برای خردادماه سال جاری فعلا در مرحله تصمیم‌گیری قرار دارد.
«مرحله تصمیم گیری» همانطور که احتمالا می دانید مرحله ای است که واقعا نفس گیر است و می تواند خیلی طول بکشد. تا بحال سهمیه ماهانه بنزین خودروهای شخصی هر ماه بدون تصمیم گیری واریز می شده است و برای همین هیچ مشکلی نبوده ... اما حالا قرار است با تصمیم گیری این کار انجام شود و برای همین ممکن است واریز سهمیه خرداد ماه، چندین ماه بعد انجام شود و اصلا جای نگرانی ندارد، در عوض این کار با یک تصمیم گیری همراه است! ممکن هم هست که سهمیه بنزین خرداد ماه اصلا واریز نشود. یعنی تصمیمش آنقدر مهم و حیاتی باشد که اتخاذ آن  تا اطلاع ثانوی طول بکشد و برای همین سهمیه سوخت خودروهای شخصی تا همان اطلاع ثانوی واریز نشود ولی امیدواریم خدای ناکرده کسی فکر نکند که دولت می خواهد سهمیه بنزین خودروهای شخصی را قطع کند؛ نخیر، دولت هیچوقت از این حرفها نمی زند و از این کارها نمی کند؛ فقط تصمیم گیری، تصمیم گیری‌های مهم و سخت است که کمی تا قسمتی طول
 می کشد، طول می کشد، طول می کشد ... و بعد از آن است که همه عادت می کنند که دیگر سر ماه منتظر سهمیه بنزین نباشند و داستان عادی می شود.
متوجه شدید دیگر؛ پس اصلا نگران نباشید، مرحله تصمیم گیری است و هیچ اتفاقی نمی افتد! 


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار