کد خبر: ۱۵۰۱۳۳
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۴:۴۶
مازوت ارزان‌ترین ماده سوختنی است که این روز‌ها برای سوخت پشتیبان نیروگاه‌ها استفاده می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مازوت یا نفت سنگین برشی از برج تقطیر نفت خام است، این ماده ارزان‌ترین ماده سوختنی برای تمام کوره ها، حمام‌ها و تنور نانوایی ها، موتور‌های دیزلی و برخی نیروگاه هاست. مازوت نوعی نفت کوره با کیفیت بسیار پایین به شمار می‌آید، نفت کوره از جمله فرآورده‌های نفتی است که در بسیاری از موتورها، چراغ‌ها، گرمکن‌ها و کوره‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مهم‌ترین مصرف مازوت سوخت پشتیبان برای نیروگاه است در مواردی که گاز طبیعی موجود نیست. مازوت مضرات فراوانی، چون آلودگی هوا و محیط زیست، ماده‌ای سرطان زا، بروز بیماری‌های تنفسی، قلبی و عصبی، بروز بیماری‌های صعب العلاج و وقوع باران اسیدی را دارد.

مازوت و سایر سوخت‌ها زمانی که آن‌ها را در هوا تنفس یا این‌که آب و غذای آلوده را مصرف کنید و همچنین به هنگام تماس پوست با این مواد، وارد بدن می‌شوند. اگر محل کار یا زندگی شما در نزدیکی کارخانه‌ها و نیروگاه‌هایی باشد که از این سوخت استفاده می‌کنند، مازوت و سایر سوخت‌ها وارد بدن می‌شوند، که می‌تواند برای سلامتی افراد خطرات زیادی از جمله درد قفسه سینه، مشکلات تنفسی، قرمزی چشم داشته باشد.


بیشتر بخوانید

استفاده زیاد از مازوت یعنی تخلف از دستورالعمل


انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار