کد خبر: ۱۵۳۵۴۳
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵
صفری ملک میان با اشاره به نقش رهبران در بقای انقلاب‌ها:

محمد صفری ملک میان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، ضمن تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه فجر به برخی ویژگی های انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: مهم ترین ویژگی انقلاب اسلامی ریشه مذهبی آن بوده که نمونه نداشته است چنانچه ریشه برخی انقلاب ها مثل انقلاب فرانسه در فقر بوده است.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه ریشه مذهبی انقلاب اسلامی باعث پیروزی آن شد، عنوان کرد: ریشه های انقلاب اسلامی بر خلاف لیبرالیسم و کمونیسم بوده که همین امر باعث ادامه روند اهداف آن تا به امروز شده است.

وی همچنین به نقش رهبر انقلاب اسلامی در پیروزی آن اشاره کرد و یادآور شد: رهبران انقلاب ما انسان های سالم و ساده زیستی بودند و توانستند تبدیل به الگویی برای انقلابیون شوند در حالی که در انقلاب بسیاری از کشورها این ویژگی وجود نداشت و باعث شد انقلاب آنها به ثمر ننشیند و یا نظام جدید بعد از مدتی از هم بپاشد.

صفری ملک میان همچنین به قوانینی اشاره کرد که بعد از پیروزی انقلاب تدوین شدند و افزود: قانون اساسی و سایر قوانینی که بعد از انقلاب به تصویب رسیدند، ساختار نظام جمهوری اسلامی را تقویت کردند همچنین تشکیل و تأسیس برخی نهادها و بنیادها باعث استحکام پایه های نظام شد.

وی افزود: در این بین وقوع جنگ تحمیلی و تحریم های ظالمانه ای که علیه جمهوری اسلامی شکل گرفت، باعث شد انقلاب در مسیر خود هزینه هایی را نیز بدهد اما به دلیل استحکام بنیان، خدشه ای به آن وارد نشد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه انقلاب اسلامی باعث شکل گیری انقلاب های متفاوتی در سطح منطقه و غرب آسیا شد، خاطرنشان کرد: بعد از انقلاب، رفته رفته دیدگاه ملت آزادیخواه منطقه نسبت به اوضاع تغییر کرد و حرکت های مقاومتی مختلفی در برابر جور و ستم برخی حکام شکل گرفت لذا انقلاب اسلامی از ابتدای وقوع تأثیر خود را برا افکار جهان گذاشت و تبدیل به پاشنه آشیلی برای فروپاشی استبداد جهانی شد./

پایان پیام

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار