کد خبر: ۱۵۴۱۰
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۸
عملیات اجرایی شبکه فیبر نوری (FTTX) با هدف دسترسی به ارتباطات باند پهن در نمایشگاه بین‌المللی تهران آغاز شد.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از  ایسنا، محسن باقری‌ چناری - مدیر عامل اپراتور چهارم - در مراسم افتتاحیه این طرح به ارائه‌ی توضیحاتی درباره آن پرداخته و خاطر نشان کرد: با دسترسی به این شبکه امکان دسترسی به شبکه پهن باند با ظرفیت 20 الی 100 مگابیت بر ثانیه فراهم می‌شود.
 
وی در عین حال متذکر شد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته اپراتور چهارم ارتباطی کشور برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده تا حدود 500 هزار پورت دسترسی را در اختیار مردم قرار دهد که در این زمینه اولویت با سازمان‌هاست و سایر شهرها و مشترکان در اولویت‌های بعدی قرار می‌گیرند.
 
مدیر عامل اپراتور چهارم در بخش دیگری از صحبت‌های خود نیز اظهار کرد: شبکه دسترسی به فیبر نوری قسمتی از شبکه ارتباطات است که مشترکان را به ارائه‌کنندگان سرویس‌ها متصل می‌کند.
 
باقری‌ چناری ادامه داد: به عبارت دیگر یعنی قسمتی که شامل کابل‌ها و تجهیزات انتقال بوده و بستر لازم برای انتقال اطلاعات از ارائه‌کننده تا استفاده‌کننده سرویس را مهیا می‌کند.
 
وی همچنین عنوان کرد: با اتمام عملیات اجرایی و ایجاد دسترسی فیبر نوری بسیاری از سرویس‌ها از قبیل اینترنت پرسرعت، شبکه‌های ویدیویی اینترنتی، تلویزیون کابلی، آموزش مجازی، دولت الکترونیک و سایر خدمات و سرویس‌هایی که نیاز به باند پهن دارند قابل دسترسی خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار