کد خبر: ۱۵۴۴۵۹
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵
در جلسه هماهنگی حمایت از تولیدات عشایری استان کرمانشاه، پشم سنجابی مرغوب‌ترین نوع پشم ایران معرفی و از راه‌اندازی فاز اول کارگاه فرآوری پشم در بخش ماهیدشت خبر داده شد

به گزارش خبرنگار بسیج عشایری کرمانشاه ؛ به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر و در راستای تحقق شعار سال جهش تولید، جلسه هماهنگی حمایت از تولیدات عشایری در کرمانشاه با حضور احمد سعیدی مسئول سازمان بسیج عشایری کل کشور، پروفسور داوود فدایی کارآفرین و عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، خرم مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های عشایری کشور، موسوی فرمانده سپاه ناحیه عشایری استان کرمانشاه  و مدیر کل امور عشایری استان برگزار شد.

در این جلسه با بیان اینکه گونه پشم سنجابی مرغوب‌ترین نوع پشم در ایران است، راه‌های فرآوری آن و محصولات پیرامونی پشم مورد بررسی قرار گرفت.

 در ادامه بر این نکته تاکید شد که محصولات دامی فقط گوشت و لبنیات نیستند بلکه پشم هم می‌تواند یکی دیگر از محصولات تولیدی عشایر و روستائیان باشد، به شرط اینکه درست فرآوری شود تا در چرخه تولید قرار گیرد و به عنوان محصولی ارزشمند و کمتر استفاده شده با ارزش افزوده بالا به بازار عرضه شود.

در پایان تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان بسیج عشایری کشور و اتحادیه سراسری تعاونی‌های عشایری کشور منعقد شد که ان‌شاءالله در فاز اول کارگاه فرآوری پشم از ابتدا تا تبدیل به نخ با بکارگیری ۳۰۰ نفر از بانوان بسیجی در بخش ماهیدشت افتتاح خواهد شد.

گفتنی است، به‌منظور به‌دست آوردن سطح کیفیت مورد نظر محصول از دستگاه‌های مکانیکی شستشو، حلاجی و کاردینگ استفاده خواهد شد.

انتهای پیام/پ

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار