کد خبر: ۱۵۴۶۱۳
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰
با ارسال پیامی به ملک سلمان؛
خانواده «محمد الخضری» عضو بازداشت شده حماس در عربستان سعودی با ارسال پیامی خطاب به پادشاه این کشور خواستار آزادی هرچه سریعتر وی شد.

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از خبرگزاری وفا، خانواده «محمد الخضری» عضو بازداشت شده حماس در عربستان سعودی پیامی را خطاب به «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه این کشور ارسال کرده است.

بر اساس این گزارش، این خانواده فلسطینی در پیام خود به ملک سلمان خواستار آزادی هرچه سریعتر الخضری شده است. خانواده این عضو بازداشت شده حماس در عربستان اعلام کرده است که الخضری از بیماری‌های متعدد رنج می‌برد و جانش در اسارتِ سعودی، در خطر است.

پیش از این، سازمان عفو بین‌الملل خواستار آزادی بدون قید و شرط محمد الخضری، عضو بازداشت شده جنبش حماس در عربستان سعودی شد. سازمان عفو بین الملل همچنین بر لزوم آزادیِ «هانی» فرزند این عضو جنبش حماس تأکید کرد.

چندی پیش نیز نهاد‌های حقوق بشری با صدور بیانیه‌هایی جداگانه خواستار آزادی فوری عضو بازداشت شده حماس در عربستان شده بودند. «فوزی برهوم» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس نیز گفته بود: ما خواستار آن هستیم تا بازداشتی‌های فلسطینی و به ویژه محمد الخضری هرچه سریع‌تر از زندان‌های عربستان آزاد شوند.

نکته قابل تأمل در خصوص بازداشت شدگان فلسطینی در عربستان سعودی این است که این افراد عمدتاً از حامیان مقاومت بوده‌اند. با این حال، مقامات سعودی با نسبت دادن اتهامات بی‌پایه و اساس به آن‌ها، زمینه بازداشت‌شان را فراهم کردند.

از همین روی، به نظر می‌رسد که مقامات سعودی از زندانیان فلسطینی به عنوان اهرم فشاری برای وادار کردن گروه‌های مقاومت فلسطین به تَن دادن به خواسته‌های صهیونیست‌ها، بهره‌برداری می‌کنند.


انتهای پیام/ ۴۶۱

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار