کد خبر: ۱۵۵۴۸
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۳
رئیس شرکت لوک اویل روسیه اعلام کرد در حاشیه نشست اوپک در وین اتریش، با بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران دیدار و گفت‌وگو می‌کند.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از  تسنیم، واگیت آلکپروف، رئیس شرکت لوک اویل روسیه، قرار است در حاشیه نشست اوپک در وین اتریش، با بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران دیدار و گفت و گو کند.
وزرای کشورهای عضو اوپک قرار است روز 5 ژوئن در نشست این سازمان در وین شرکت کنند.
الکپروف، در پاسخ به این سوالی در مورد دیدارهای احتمالی اش در وین قبل از نشست اوپک به خبرگزاری ایتارتاس گفت: «بله، من با وزرای نفت عراق و ایران دیدار خواهم داشت.»
در حالی که مذاکرات هسته ای ایران و گره 1+5 ادامه دارد و احتمال دستیابی به توافق جامع تا پایان ماه ژوئن افزایش یافته است، شرکت های بین المللی از جمله لوک اویل در حال بررسی بازگشت به پروژه های نفتی در ایران هستند.
لوک اویل قبل از ترک ایران به دلیل تحریم های غرب، در اجرای پروژه توسعه بلوک نفتی اناران در غرب ایران مشارکت داشت. این شرکت از سال 2003 در این بلوک فعالیت داشت، اما بعدا جای خود را به شرکت گازپروم نفت داد. ایران در سال 2011 به توافق خود با گازپروم نفت، چهارمین شرکت بزرگ نفتی روسیه پایان داد.
تحریم ها علیه ایران از سوی امریکا و اتحادیه اروپا در اوایل سال 2012 به بهانه انحراف برنامه هسته ای ایران به سمت ساخت سلاح تشدید شد. ایران همواره با رد این اتهامات تاکید کرده که برنامه هسته ای خود را صرفا برای مقاصد صلح آمیز دنبال می کند.
ایران و گروه 1+5 در روز دوم اوریل به یک تفاهم مشترک برای حل اختلافات بر سر برنامه هسته ای ایران دست یافتند که می تواند مقدمه دستیابی به توافق نهایی تا 30 ژوئن باشد. یکی از بندهای مهم تفاهم لوزان، لغو مجموعه ای از تحریم های اقتصادی از جمله تحریم های بخش انرژی ایران است.
اوپک میزبان ششمین سمینار بین المللی خود در هافبورگ پالاس شهر وین است که با موضوع «نفت: موتور توسعه جهانی» در حال برگزاری است.
برچسب ها: لوک اویل ، روسیه ، زنگنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار