کد خبر: ۱۵۸۶۰۹
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۲:۴۱
معاون سیاسی طالبان با تاکید بر اینکه این گروه به وظایف خود در توافقنامه قطر عمل کرده است گفت: همانطور که ما در امور داخلی کسی دخالت نمی‌کنیم، به کسی نیز اجازه نخواهیم داد تا در امور ما دخالت کند.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ملاعبدالغنی برادر معاون سیاسی طالبان طی اظهاراتی در نشست صلح مسکو با تاکید بر تشکیل نظام اسلامی در افغانستان، گفت: امارتی اسلامی بمنظور نجات و حمایت از مردم افغانستان تاسیس شده است که توانست علاوه بر تامین امنیت و برچیدن فساد اخلاقی و اداری این کشور را از تجزیه نجات دهد و به مبارزه با مواد مخدر بپردازد.

وی تصریح کرد:، اما از سوی دیگر جامعه جهانی با وضع تحریم‌هایی علیه افغانستان و همچنین حمله آمریکا به جای کمک به امارت اسلامی در افغانستان مانع آبادانی این کشور نیز شد.

ملاعبدالغنی برادر با بیان اینکه مردم افغانستان بر اساس وظیفه و ایمانی که داشتند در مقابل این حملات ایستادگی کردند، گفت: این وضع تا زمانی ادامه داشت که در سال ۲۰۱۹ مذاکرات رسمی با آمریکایی‌ها در قطر آغاز شد و با توجه به مفاد توافقنامه صورت گرفته نیرو‌های خارجی افغانستان باید طی ۱۴ ماه پس از این تواف خاک افغانستان را ترک کنند.

معاون سیاسی طالبان در تشریح مفاد توافقنامه قطر تصریح کرد: در پی این توافق زندانیان در بند باید آزاد شده و همچنین نباید از خاک افغانستان علیه امنیت آمریکا و متحدان آن استفاده شود.

وی با بیان اینکه طالبان به وظایف خود در توافقنامه عمل کرده است، گفت: ما به توافقات خود عمل کردیم، اما طرف مقابل مسئولیت‌های خود را عملی نکرده و آن را نادیده گرفته است.

ملاعبدالغنی برادر با تاکید بر اینکه توافق دوحه راهی موثر در جهت حل مشکلات افغانستان است، گفت: همانطور که ما در امور داخلی کسی دخالت نمی‌کنیم، به کسی نیز اجازه نخواهیم داد تا در امور ما دخالت کند.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار