کد خبر: ۱۵۹۴۲۸
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵
پیش از این ویروس ووهان چینی کودکان را کمتر گرفتار می‌کرد و این مشکلات کمتری داشت اما در روزهای اخیر شمار بستری شدگان این گروه سنی در استان افزایش یافته است.

به گزارش برنا، دکتر محمدرضا صائینی روز چهارشنبه با اشاره به اینکه ویروس کرونا به ویژه نوع جهش یافته آن کودکان و روستاهای استان را  تهدید می کند، افزود: درد بدن، تب، لرز و بیحالی از نشانه های ویروس کرونا محسوب می شود و در این میان علائم گوارشی در کودکان بیش از گذشته مشاهده می شود.

وی با تاکید بر اینکه علوم پزشکی استان مخالف برگزاری کلاس های درس بصورت حضوری است، اضافه کرد: برگزاری کلاس های درس در مناطق شهری و روستایی بصورت حضوری منشاء انتقال بیماری به خانواده ها بوده و  این مهم باید بصورت مجازی پیگیری شود. 

این مسوول با تاکید بر اینکه هم اکنون وضعیت کرونایی استان نگران کننده است، گفت: این موضوع  نشان می دهد با ویروس خطرناک و بسیار چموشی مواجه هستیم و نکته دیگر اینکه مبتلایان کنونی مربوط به ابتلاهای قبل از عید نوروز است و موارد جدید شامل ترددهای انجام گرفته و بازگشت هم استانی که مسافرت داشته اند،، این روند را نگران کننده تر کرده است.

این مسوول ادامه داد: واقعیت امر این است به ازای هر یک هزار نفر جمعیت ۱.۵ تخت بیمارستانی در کشور وجود دارد و این میزان در استان ۲ تخت بوده که وضعیت بهتری را دارد، این میزان در کشورهای اروپایی هشت، آمریکا هفت و کره جنوبی ۱۲ تخت است.

وی با اشاره به اینکه تمامی توان و اقدامات دانشگاه بر پایه پیشگیری از ابتلای افراد به ویروس خطرناک کرونا است، اظهار داشت: این مهم با مراقبت، پیشگیری و رهگیری لازم امکان پذیر بوده، از طرفی باید جدا کردن افراد مثبت و قرنطینه معکوس افراد سالمند نیز جدی گرفته شود.

صائینی با بیان اینکه ورود و اقدامات به موقع در خصوص این بیماری اهمیت زیادی دارد، ادامه داد: ویروس کرونا سالمندان و افراد دارای بیماری‌های زمینه ای را بیش از سایرین گرفتار می‌کند که مدیریت این قشر در عدم ابتلا می تواند نتایج لازم را نشان دهد.

صائینی با تاکید بر اینکه در عمل این مهم آنگونه که باید و شاید رخ نداده  است، افزود: دستگاه هایی که سالمندان تحت پوشش دارند، در صورت ابتلای اعضای خانواده های آنان به این بیماری باید بیماران را از خانواده جدا کرده و از ظرفیت پانسیون ها برای  قرنطینه معکوس استفاده کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای سالمندان بدون متولی نیز پس از شناسایی، اقدامات، حمایت و حفاظت لازم از سوی دستگاه‌های متولی انجام گیرد، تا از ابتلای آنان به این بیماری جلوگیری شود.

 

برچسب ها: کرونا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار