کد خبر: ۱۶۵۰۲۳
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۶
جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان گفت: مجمع نخبگان بازوی توانمند ستاد امربه معروف و نهی از منکر است چرا که گستره امر به معروف و نهی از منکر شامل همه مسائل اقتصادی، اجتماعی، اداری و .. است و تنها جایی است که به معنای واقعی هیات های اندیشه‌ورزی جنبه عملیاتی دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بانه، علی اصغر حسینی در جلسه مجمع نخبگان ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بانه با اشاره به اهداف تشکیل هیات‌های اندیشه‌ورزی، تصریح کرد: در هیات اندیشه‌ورز جمعی از نخبگان، فرهیختگان حوزوی و دانشگاهی با انگیزه و علاقه مند در زمینه‌های مختلف فرهنگی اجتماعی موضوعات را رصد کرده و متناسب با زمان، مشکلات و معضلات را شناسایی و اولویت بندی کرده و با ارائه راهکار و با استفاده از ظرفیت‌ها به ستاد امر به معروف ارائه کنند.

جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان با اشاره به جایگاه ویژه هیات‌های اندیشه ورزی خاطرنشان کرد: بدون شک هیات های اندیشه ورز اتاق فکر و نیروی محرکه‌ای است که با آسیب شناسی دقیق از مشکلات جامعه راهکارهای لازم  را برای رفع موانع موجود  و در جهت تعالی جامعه در اختیار ستاد امر به معروف و نهی از منکر قرار دهند.

وی افزود: مجمع نخبگان در واقع شورایی فکری است که با استفاده از تجارب، دانش و ایده‌های نوین و خلّاق برای حل مسائل سازمان علاوه بر سیاست‌گذاری، راه حل نیز ارائه می‌کند و در واقع ارتباطی دو سویه بین دانش و اجرا می‌آفریند. 

حسینی خاطرنشان کرد: به طور کلی هیات اندیشه‌ورز دو کارکرد و یا نقش کلیدی، فکرسازی و گشودن گره‌های فکری در اجرا و عمل به عهده دارد.

وی ادامه داد: هیات‌های اندیشه‌ورز یک قالب و چارچوبی دارند که می‌توانند به نوعی اتاق فکر و تصمیم‌گیری در ستادها باشد و همچنین این هیئت‌ها باید به سمت ابتکار و نوآوری حرکت کنند و با استفاده از افراد زبده و با تجربه اشکالات و ایرادات را مرتفع کنند.

جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان افزود: مجمع نخبگان باید راهکار و  برنامه و فکر ارائه بدهند چون در جامعه کنونی دیگر سرمایه هر کشوری مانند قبل فقط معدن و .... نیست بلکه نیروی نخبگی است، چون نخبگان جامعه را با یک نگاه جدید می نگرند.

وی با عنوان اینکه مجمع نخبگان بازوی توانمند ستاد امربه معروف و نهی از منکر است، تشریح کرد: گستره امر به معروف و نهی از منکر شامل همه مسائل اقتصادی، اجتماعی، اداری و ..  در جامعه است و تنها جایی که به معنای واقعی هیات های اندیشه‌ورزی جنبه عملیاتی دارد مجمع نخبگان ستاد امر به معروف و نهی از  منکر است.

وی در پایان یادآور شد:  همه اعضای مجمع  نخبگان نسبت به تمام مسائل محیط زندگی خود حساس باشند و چون معتقدیم نگاه نخبگی با دیگران در تخصصی بودن است.

انتهای پیام /2330/70

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار