کد خبر: ۱۶۵۲۵۳
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴
مستند برفاب با هدف معرفی جاذبه‌های گردشگری و مذهبی شهرستان قروه و با نگاه انتقادی به حوزه عدم مدیریت صحیح روان‌آب‌های این شهرستان توسط نهاد امام جمعه تولید شد.

حجت‌الاسلام عابدین رستمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قروه اظهار داشت: شهرستان قروه با وجود ظرفیت‌های گردشگری، جاذبه‌های توریستی و مذهبی از شهرستان‌های گمنام در کشور به شمار می‌رود که در صورت جدیت و سرمایه‌گذاری هدفمند در این زمینه استعداد تبدیل به قطب گردشگری در شرق استان کردستان را دارد.

وی در ادامه افزود: کارگروه ویژه فرهنگی نهاد امام جمعه شهرستان قروه با درک اهمیت این موضوع و با هدف معرفی جاذبه‌های مذهبی، گردشگری این شهرستان و همچنین چالش‌ها و کاستی‌های موجود در این مناطق اقدام به ساخت مستند برفاب کرده است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های منابع آبی قروه تصریح کرد: مستند برفاب داستان جاری‌شدن سالانه ۳۵ میلیون مکعب آب از سرچشمه کوه‌های بدر و پریشان است که باگذشتن از پهنه وسیعی از شهرستان در نهایت به سد تلوار و به سمت رودخانه سفید رودجاری می‌شود.

وی افزود: به دلیل عدم مدیریت استفاده از این ظرفیت آبی، ۴۷ روستا با قدمت چندین ساله و با داشتن پیشینه‌ای تاریخی که جاذبه‌های مذهبی، بقاع متبرکه، و توریستی بسیاری را در خود جای داده‌اند از عدم وجود آب شرب به ویژه در فصول گرم سال رنج می‌برند. به طوری که روستایی مانند شادی آباد که محل تلاقی دو رودخانه پرآب است اکنون بطور کلی خالی از سکنه شده است.

رستمی در ادامه با بیان این موضوع که مستند برفاب مستندی سریالی و با دیدگاه تحقیقی و انتقادی و در قالب چهار زبان فارسی، انگلیسی، روسی و فرانسه تهیه شده است، افزود: در ابتدای تولید این مستند به دلیل اینکه تصور می‌شد این مستند صرفا به جهت بیان دیدگاه‌های انتقادی است مورد استقبال چندانی قرار نگرفت اما در ادامه با پیشرفت ساخت برفاب، ظرفیت‌های موجود در حوزه گردشگری شهرستان بیشتر به چشم آمد به طوری که اکنون عزم جدی برای سرمایه‌گذاری در مسیر ایجاد اشتغال پایدار در حوزه گردشگری و همچنین رفع محرومیت‌ها و چالش‌های موجود در این مناطق دارای ظرفیت‌های چند جانبه گردشگری به وجود آمده است.

رستمی در پایان با اشاره به ضبط و تهیه حدود ۴ ترابایت عکس و فیلم از ظرفیت‌های گردشگری شهرستان قروه برای تهیه این مستند، خاطرنشان کرد: بخش اول این مستند به زودی در یک نشست خبری برای اصحاب رسانه و در فرصت بعدی برای عموم مردم اکران خواهد شد و اکنون نیز در حال ساخت بخش دوم این مستند به نام دشت ممنوعه با نگاه تحقیقی و انتقادی به حوزه معادن و مسائل و چالش‌های مربوط به آن هستیم و در بخش سوم نیز یک فیلم نمایشی بااستفاده صدرصدی از بازیگران و هنرمندان مستعد شهرستان تهیه خواهد شد.

گفتنی است مستند برفاب به کارگردانی احمد آزاد فیلمساز جوان کشور و تهیه کنندگی حجت‌الاسلام عابدین رستمی در ۴ فصل از سال در مناطق مختلف کوهستانی، شهری، روستای و...قروه تولید شده است.

انتهای پیام ۲۳۳۰/۸۶

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار