کد خبر: ۱۶۵۲۶۳
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹
گروه استان‌ها- با حضور محمدباقر قالیباف؛ رئیس مجلس شورای اسلامی عملیات حفاری خط ۴ مترو مشهد کلید خورد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  مشهدمقدس ، محمدرضا کلائی، شهردار مشهد صبح امروز در مراسم آغاز عملیات حفاری خط چهار قطار شهری مشهد و افتتاح چندین پروژه بزرگ مدیریت شهری با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با همدلی در استان از مقامات‌ اجرایی تا مسئولان نظامی و تولیت آستان قدس حال مشهد خوب است.

شهردار مشهدمقدس گفت: 27 هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی در حال انجام‌ داریم که نسبت به گذشته پیشرفت قابل توجهی داشته است.

وی افزود: امیدوارم حضرت رضا(ع) از تلاش‌های ما راضی و خوشنود باشند.

خلیل‌الله کاظمی، معاون عمران، حمل ونقل وترافیک شهرداری مشهد نیز در این مراسم گفت: مشهد امروز پیشرو احداث مترو در کشور است تا امروز 11 کیلومتر از حفاری تونل خط سه درجبهه شرقی حد فاصل میدان فردوسی تا میدان صبا انجام شده و تنها 2 کیلومتر از تونل خط سه در این جبهه باقی مانده است که حداکثرتا پایان سال 1400 با رسیدن دستگاه حفار به شهرک ابوذر حفر تونل در این جبهه به اتمام خواهد رسید.

معاون شهردار مشهدمقدس بیان کرد: فعالیت ها برای بهره برداری از 5.5 کیلومتر از خط سه قطار شهری حد فاصل میدان شهدا تا پایانه امام رضا(ع) در 6جبهه در حال انجام است.

وی تصریح کرد: خط چهار قطار شهری به طول 17.5 کیلومتر با 15 ایستگاه از انتهای مهر مادر تا شهرک شهید رجایی احداث خواهد شد و در میدان شهدا به خطوط دو و سه متصل می شود.

کاطمی تصریح کرد: اعتبار خط چهار 1100 میلیارد تومان پیش‌بینی شده است. سال 92 همه هزینه‌ها از طریق دولت بود اما بعد از ان از طریق اوراق مشارکت‌ تأمین اعتبار انجام‌ شد. امیدوارم با کمک آقای قالیباف سهم مشهد از این اوراق بیشتر شود.

کیانوش کیامرز، مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد هم اظهار داشت:عملیات دستی خط 3 قطار شهری از الهیه آغاز شد 3.8 هکتار به صورت دستی انجام می‌شود.

کیامرز گفت: قرارداد پروژه400 میلیارد تومان  است. خط سه طولانی ترین مسیر مترو مشهد است.

مدیرعامل قطار شهری مشهد خاطرنشان کرد: سال95 عملیات حفاری خط سه به طول 28 کیلومتر از میدان فردوسی در دو جبهه آغاز شد، 17 کیلومتر حفاری شده است‌. دو ایستگاه در محدوده حرم مطهر داریم. 3هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم، 80 درصد ایستگاه‌ها کامل شده است.

انتهای پیام/281/ ت

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار