کد خبر: ۱۶۵۳۰۰
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۸
نماینده مردم شهرستانهای زرندیه و ساوه در مجلس شورای اسلامی گفت: آماده کردن زیرساختها مهمترین اقدام در راستای پشتیبانی و رفع موانع تولید است که باید به آن توجه خاص داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک هفتادوهفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی  این شهرستان با حضور حجه الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه و رئیس شورا، حجه الاسلام سبزی نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی، جوانمرد رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر مسئولین و اعضاء در محل سالن جلسات فرمانداری زرندیه برگزار شد.

نماینده مردم شهرستانهای زرندیه و ساوه در مجلس شورای اسلامی در این جلسه گفت: فرهنگ ریشه و اساس تمامی فعالیتهای فردی و اجتماعی است و ما میبایست در همه زمینه ها فرهنگمان را درست کنیم، فرهنگهای نامطلوبی چون فرهنگ راحت طلبی، فرهنگ بی مسئولیتی و... را دور ریخته و فرهنگهای مسئولیت پذیری، تعهد، نظم و... را جایگزین کنیم.

حجه الاسلام محمد سبزی افزود: آماده کردن زیرساختها مهمترین اقدام در راستای پشتیبانی و رفع موانع تولید است که باید به آن توجه خاص داشت.

وی مهمترین مانع بر سر راه تولید را موانع تفکری و مدیریتی دانسته و ادامه داد: گاها بعضی از مسئولین به جای حمایت از تولید ومساعدت، خودمانع تراشی می کنند که حتما باید در این خصوص تجدیدنظر گردد.

 امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه در این جلسه که با دستور جلسه ارائه راهکارهای عملی پیرامون شعار سال ( تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها) برگزار شده بود گفت: نقش فرهنگ و شورای فرهنگ عمومی می تواند بسیار راهگشا و کار ساز در خصوص رفع موانع و پشتیبانی از تولید باشد.

حجه الاسلام والمسلمین حسین ابراهیمی ادامه داد: رفع موانع موجود پیش پای سرمایه گذاران و تسهیل امور بسیار ضروری به نظر می رسد و دستگاههای متولی می بایست در این خصوص پیش بدم باشند.

وی افزود: جای بسیار تاسف است که رتبه کشور ما در بحث تسهیل سرمایه گذاری در سطح دنیا رتبه پائینی می باشد و مسئولین باید در راستای بهبود وضعیت جهد و تلاش بیشتری به خرج دهند.

امام جمعه زرندیه از ادارات متولی خواست تا خود بدنبال سرمایه گذار و تولید کننده رفته و منتظر نمانند.

ابراهیمی فرهنگسازی در خصوص اهمیت تولید، حمایت از نیروی کار، حمایت از سرمایه گذار و تولیدکننده را در این راستا بسیار ضروری دانسته و بر ایجاد تعامل میان صنایع، تولیدکنندگان و اصحاب فرهنگ وهنر تاکید نمود.

شایان ذکر است در ابتدای این جلسه مسئولین ادارات جهاد کشاورزی، شهرکهای صنعتی، صنعت، معدن، تجارت و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گزارشی از فعالیتهای صورت گرفتا در خصوص پشتیبانی و مانع زدایی از تولید ارائه نمودند.

هماهنگی برگزاری نشست همایش صنعت و فرهنگ با حضور مدیران ادارات، شرکتهای صنعتی واصحاب فرهنگ وهنر با مسئولیت شرکت شهرکهای صنعتی و اداره فرهنگ وارشاد اسلامی مصوبه این جلسه بود که به تصویب حاضرین رسید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار