کد خبر: ۱۶۵۳۳۷
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۷
عضو هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ارائه تخفیفات هدفمند به فعالان بندری از قبیل خطوط کشتیرانی، صاحبان کالا و سرمایه گذاران در تدوین تعرفه های سال جاری مدنظر قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم فرهاد منتصر کوهساری اظهار کرد: در خصوص ویژگی های تعرفه خدمات بندری در سال 1400، اقدامات لازم از سوی اداره کل ترانزیک، لجستیک و توافقنامه های سازمان بنادر و دریانوردی مدنظر قرار گرفته است.

وی ادامه داد: همچنین با برگزاری جلسه با فعالان اقتصادی و سازمان های ذی ربط در این خصوص از جمله انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته، اتحادیه مالکان کشتی، انجمن پایانه داران ایران و...ضمن اخذ نظرات ارائه شده، تدوین تعرفه ها انجام شده است.

وی افزود: اقدام مهم دیگری که مدنظر قرار گرفت، اخذ نظر پیشنهادی بنادر و انجام اصلاحات لازم در ردیف های تعرفه ای در راستای شفاف سازی بوده است.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه بازنگری کتابچه تعرفه های خدمات دریایی و بندری در دستورکار قرار گرفته است، عنوان کرد: ارائه تخفیفات متعدد و هدفمند به فعالان در حوزه بنادر از قبیل خطوط کشتیرانی، صاحبان کالا و سرمایه گذاران از دیگر راهبردهای موثر در تدوین تعرفه های سال 1400 است.

کوهساری با اشاره راهبردهای جدید در تدوین تعرفه ها در سال جاری، ادامه داد: مواردی از قبیل کاهش هزینه خطوط کشتیرانی ایرانی در شرایط تحریم، تقویت ناوگان سنتی و کاهش هزینه آنها، حمایت از فعالیت های جدید در حوزه بنادر از جمله حمایت از فعالیت کشتیرانی رو-رو در بنادر شمالی و...مدنظر است.

به گفته وی، در مجموع می توان اعلام کرد که در تدوین تعرفه های خدمات امور دریایی و بندری سال 1400 از جمله ارائه الگوهای جدید تعرفه گذاری در این سال، ایجاد تسهیلات لازم در خصوص اجرای تعرفه از ابتدای سال 1400، اصلاح هدفمند تخفیفات مورد نظر کالا و کشتی به ذی نفعان اصلی، مورد توجه قرار گرفته است.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: انجام اقدامات مربوطه باعث می شود علاوه بر افزایش بازدهی اقتصادی برای فعالان اقتصادی نیازهای سازمان بنادر و دریانوردی در این حوزه تحت پوشش قرار گیرد.

کوهساری افزود: به طور حتم قیمت گذاری بهینه خدمات بندری و دریایی باعث ارتقا عملیات تخلیه و بارگیری و پهلودهی امن را برای شناورها به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار