کد خبر: ۱۶۶۵۳۰
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸
رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان فارس گفت: بزرگان جامعه روحانیت در شیراز طی جلساتی که با آنان برگزار شده، حمایت خود را به صورت تلویحی از لیست جریان انقلابی اعلام کرده آمد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمدحسین روزیطلب امروز در نشستی خبری اظهار داشت: همزمان با ثبت نام داوطلبان ششمین دوره انتخابات شورای شهر شیراز، پرسشنامه‌ای کامل در تمام حوزه ها از مشخصات شخصی گرفته تا راهکارها و ایده ها در اختیار آنها قرار گرفت.

وی ادامه داد: ۱۶۴ نفر از داوطلبان انتخابات شورای شهر شیراز فرم‌ها را پر کرده که همه دارای مدرک کارشناسی به بالا و ۶۵ نفر دارای مدرک دکترا و یا دانشجوی دکترا بودند.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان فارس با بیان اینکه میانگین سنی کسانی که فرم را پر کرده، ۴۵ سال بوده، بیان کرد: پس از چند هفته مصاحبه و جمع آوری اطلاعات از داوطلبان حضور در لیست انتخاباتی شورای شهر شیراز، در قالب ۳۰۰ امتیاز حوزه های تخصصی، تحربی، اخلاقی و سیاسی امتیازدهی شدند.

وی با ذکر اینکه بر اساس امتیاز سه برابر ظرفیت انتخاب شدند، گفت: با رأی گیری از ۲۵ نفر کمیته مشترک شورای ائتلاف و شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی در شیراز، ۱۳ نفر برای لیست جریان انقلابی انتخاب شدند که از این افراد، هشت نفر از جوانان و پنج نفر از باتجربه ها قرار گرفتند.

روزیطلب با اشاره به اینکه کسانی که دارای شبه بودند را در لیست نیاوردیم، عنوان کرد: با انبوهی از نیروهای جوان، متعهد و متخصص روبرو بودیم که از همه آنها در جاهای مختلف استفاده خواهد شد.

وی از تعهداتی که از افراد حاضر در لیست جریان انقلابی در شیراز انتظار می رود، اظهار داشت: در صورت انتخاب افراد حاضر در لیست باید تمام وقت خود را برای شورا و شهر گذاشته و شغل دومی نداشته باشند همچنین توسعه عمرانی و رفاهی به ویژه محلات کم برخوردار در دستور کار آنها باشد.

این فعال سیاسی، اجتماعی ادامه داد: قانون منع مداخلات کارکنان دولت شامل حال پرسنل شورا و شهرداری نیز شده و در قراردادهای با شهرداری هیچکدام از اعضای شورا نباید هیچگونه ارتباطی داشته باشند.

وی با بیان اینکه همواره باید اعضای شورای شهر شهر در معرض و پاسخگوی مردم باشند، تصریح کرد: امیدواریم شورایی متدین، متخصص، متعهد و ولایی برای شیراز تشکیل شود که بتواند پیگیری مشکلات و مسائل مردم باشد.

روزیطلب در خصوص هزینه دریافت جهت ورود به لیست گفت: از هیچ یک از اعضا، هزینه ای برای حضور در لیست جریان انقلابی خواسته نشده و ما هیچ گونه مداخله ای در خرج آنها نداریم اما به آنها اعلام کرده ایم که خود را به جریان یا کسی بدهکار نکنید، البته ممکن است لیست های دیگر رقمهای بالایی را درخواست کرده باشند.

وی در خصوص کسانی که در لیست جریان انقلابی قرار نگرفته و در پی ساختن لیست های موازی هستند، بیان کرد: ما با ضوابط خود و بدون اینکه کسی را رد کنیم به این لیست ۱۳ نفره رسیدیم و البته که بالای خوب نیز وجود دارد.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان فارس با بیان اینکه در صورت وجود لیست های متعدد، هیچیک از آنها نمی تواند وارد شورا شود و همه متضرر خواهند شد، اظهار داشت: جمع آرای جریان انقلابی در دوره های قبل انتخابات در مجموع از جریان های مقابل بیشتر بوده اما به دلیل چند لیسته بودن، رقیب پیروز میشد و در این دوره نیز اصلاح طلبان در حال کار و برنامه ریزی برای ورود منسجم به انتخابات و ارائه لیست هستند.

وی با اشاره به اینکه لیست مشترک شورای ائتلاف و شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی جنبه سیاسی ندارد، تصریح کرد: در این لیست موجود همه تخصص‌های لازم برای شهر دیده شده و البته این نکته را نباید فراموش کرد که نمی توان سیاست را از سایر حوزه ها جدا نمود.

روزیطلب وی با اشاره به حضور دبیر جامعه روحانیت شیراز در جلسات ائتلاف پیش از شکل گیری شورای وحدت عنوان کرد: ما همیشه ارتباط بسیار خوبی با روحانیت داشته و همین ارتباط با شورای وحدت نیروهای انقلاب نیز برقرار می‌باشد و در کمیته مشترک نیز ۱۲ نفر از شورای وحدت برای انتخاب لیست جریان انقلابی حضور داشتند.

وی ادامه داد: جلسات متعددی با بزرگان روحانیت در شیراز با حضور ۱۳ نفر داوطلب حاضر در لیست جریان انقلابی داشته‌ایم و این روحانیون تلویحا از لیست حمایت کرده آمد.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در استان فارس متذکر شد: از کاندیداهای حاضر در لیست جریان انقلابی تعهد گرفته شده که در لیست های دیگر حضور نیابند، البته باید گفت که تاکنون تنها لیست مشترک شورای ائتلاف و شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی در شیراز به طور رسمی و قانونی ارائه شده است.

انتهای پیام/س

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار