کد خبر: ۱۶۶۷۱۷
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، اعضای مجمع نمایندگان شهرستان‌های استان مازندران در مجلس در سرکشی به حوزه‌های انتخابیه خود ضمن بازدید و بررسی مشکلات، نشست هایی را  با مسئولان مربوطه جهت حل مشکلات حوزه انتخابیه برگزار کردند.

 

کمال علیپور خنکداری نماینده مردم  قائمشهر، سوادکوه، جویبار سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی در مورد آخرین بازدید از  حوزه انتخابیه خود به خبرنگار خانه ملت می‌گوید: بیشتر بازدیدها به دلیل شیوع کرونا به صورت میدانی صورت گرفت. تولیدات گلخانه‌ای در شهرستان قائمشهر افزایش داشته که این امر موجب کاهش بیکاری و افزایش نرخ اشتغال در این استان شمالی کشور شده است. حدود 150 هزار میلیارد اعتبار برای رونق تولیدات گلخانه‌ای در نظر گرفته شده که با اجرایی شدن این طرح حدود 2 الی 3 هزار نفر مشغول به کشت محصولات کشاورزی می‌شوند.

کمال علیپور خنکداری

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید می‌کند: قائمشهر با تولیدات گلخانه‌ای می‌تواند به عنوان پایلوت تولید لیموترش معرفی شود، از این رو ما به جد به دنبال توسعه این مزارع هستیم و در این راستا جلسات و مذاکرات بسیاری را برگزار کرده ایم.

روستای خرماکلای قائمشهر به عنوان دهکده لیموترش گلخانه‌ای

 وی با بیان اینکه محصولات  گلخانه‌ای لیموترش در سطح ۱۱ هکتار، گل و گیاه زینتی در سطح ۵/۸ هکتار و تولید گل در فضای باز در سطح ۵/۷ هکتار، افزود: روستای خرماکلای قائمشهر به عنوان دهکده لیموترش گلخانه‌ای در ایران شناخته شده است که سهم به سزایی در این میوه و همچنین گل و گیاه زینتی دارد.

پرداخت وام کم بهره برای اشتغال

نماینده مردم در مجلس یازدهم یادآور می‌شود: در خصوص پرداخت وام خود اشتغالی حدود ۱۳۰۰ پرونده دریافت وام وجود دارد که افراد متقاضی دریافت وام کم بهره هستند؛ البته تولیدکنندگان اولیه شروع کار را کلید زده‌اند. حدود ۱۵۰ تن تولید میوه گلخانه‌ای را شروع کرده‌ و مصوب شده تا اقدامات اولیه آن را آغاز کنند که شروعی برای اشتغال و تولید بوده است.

افتتاح پروژه تولیدات ماهیان خاویاری در قائمشهر 

نماینده قائمشهر خاطرنشان می‌کند: امسال به نام سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها نامگذاری شده است، سعی بر آن است تا تولیدات گلخانه‌ای را رشد داده تا در کنار افزایش تولیدات داخلی منجر به خود اشتغالی و کاهش بیکاری در کشور شود. برای توسعه و بهبود چنین امری تمام موانع برداشته می‌شود. افتتاح پروژه پرورش ماهیان خاویاری از دیگر اقدامات انجام شده بود، از طرفی از آب اتصالی این مکان‌ها برای آبیاری زمین‌های کشاورزی استفاده کرده و حتی با اتصال آن می‌توانیم انرژی برق تولید کنیم. این مزرعه در واقع یک پکیج کامل برای تولیدات خاویاری، برق و محصولات کشاورزی است که هفته‌های گذشته به صورت نمادین افتتاح شد اما در چند ماه گذشته شروع کار کلید خورده است.

 

نور و محمود آباد مسیر مناسبی برای سرمایه گذاری

در ادامه ولی اله فرزانه نماینده مردم نور و محمودآباد در مورد آخرین بازدید حوزه انتخابیه خود به خبرنگار خبرگزاری خانه ملت می‌گوید: نور و محمودآباد به دلیل بعد مسافت کوتاهی که با پایتخت دارد، مسیر مناسبی برای سرمایه گذاری و تفریح پایتخت نشینان در این منطقه شده است تا جایی که بسیاری از آنها با خرید خانه‌های لوکس و ویلایی اقدام به رفت و آمد در این مناطق می‌کنند. این موضوع از چند جهت مورد بررسی قرار می‌گیرد؛ یکی سرمایه‌گذاری در استان‌های شمالی که فرصت طلایی محسوب می‌شود و ما به دنبال جهت سرمایه به این مناطق برای توسعه سرمایه گذاری هستیم اما از جهتی بی توجهی به زیرساخت‌ها مشکلاتی را برای این استان‌ها به همراه دارد. به فرض مثال مازنداران که پربارش‌ترین استان کشور است اما در برخی از شهرهای این استان آب را با تانکر وارد می‌کنند.

ولی الله فرزانه در نطق میان دستور

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یازدهم تاکید می‌کند: در این دو شهرستان حدود ۴۰۰ الی ۶۰۰  خانوار غیربومی هستند. گاهی در زمان تامین اعتبار، استان‌هایی مثل خوزستان  و سیستان و بلوچستان در ارجحیت قرار می‌گیرند اما در چنین مواقعی باید به این موقعیت استان‌های شمالی هم فکر کنیم که استان‌های شمالی از بی‌آبی رنج می برند.

پیگیر حل مشکلاب بی‌آبی استان‌های شمالی هستیم

 نماینده مردم در مجلس یازدهم می‌افزاید: در کنار بی‌آبی، باران‌های سیل آسا در طی چند سال اخیر مشکلات عدیده‌ای را برای ساکنان استان‌های شمالی ایجاد کرده است. در مهار آب سطحی کمبودهایی داریم که پیگیر این معضلات از طریق وزارت نیرو و محیط زیست بوده‌ایم. متاسفانه در استان مازندران شاخص مهار آب سطحی ۱۲ درصد است که با آب بندانها به ١٠  درصد می‌رسد و در کشور حدود ۴۴ درصد است،  این نشان می‌دهد که ما در زیرساخت‌ها بسیار ضعیف عمل می‌کنیم تا جایی که می‌توانیم از این تهدید استفاده کرده وآن را تبدیل به فرصت کنیم تا با بی‌آبی در کشور مواجه نباشیم .

وی ادامه می‌دهد: بارها در کمیسیون برنامه و بودجه این موضوع مطرح شده که نتوانستیم از فرصت بارش‌ها در فصل‌های به خصوص آن استفاده کنیم.

پیگیر محور مواصلاتی نور و محمود آباد هستم

فرزانه تاکید می‌کند: محور مواصلاتی نور و محمود آباد از دیگر موارد پیگیری بنده در حوزه انتخاباتی بوده که یکی از گلایه‌های شدید مردم به ویژه در این شرایط، تردد در بخش کوهستانی بوده است. با مدیران استانی برنامه‌ها و جلساتی برای رفع آنها داشتیم به ویژه راه‌های روستایی و فرعی که از مطالبات اصلی مردم است. متاسفانه در این محورهای ورود به این استان روزانه چند زخمی و حتی کشته می‌دهیم که این موضوع را از  طریق وزارت راه و شهرسازی پیگیری می‌کنیم.

چاه‌های بی مجوز مشکلی بزرگ برای کشاورزان 

نماینده مردم در مجلس یازدهم اظهار می‌کند: کشاورزان برای تامین منابع آبی چاه‌هایی به عمق 6 متر در زمین‌های خود احداث می‌کنند، استفاده بدون مجوز از چاه‌ها برای کشاورزان مشکلاتی را به همراه  داشته، موضوع را با وزیر نیرو و ارتباط در میان گذاشته و پیگیرهایی صورت گرفته است. در دوره‌های قبل اعتباراتی در این خصوص در نظر گرفته شده بود که به تازگی قطع شده است، امیدواریم جهاد کشاورزی به این موضوع توجه کند.

 

افتتاح مدرسه ۶ کلاسه راه روشن قلعه‌پایان
در ادامه غلامرضا شریعتی اندراتی نماینده بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی در مورد آخرین خبرهای حوزه انتخابیه  خود می‌گوید: افتتاح مدرسه ۶ کلاسه راه روشن قلعه‌پایان با ۳ و نیم میلیارد تومان هزینه و زیرگذر روستای تیرتاش با دو و نیم میلیارد تومان از جمله اقدامات افتتاحی اخیر بوده است و همچنین مدرسه ابتدایی هشت کلاسی بانو همتی نخستین طرح آموزشی بود که ساخت این مدرسه مشارکتی در زمین اهدایی به مساحت یک‌هزار و ۵۰۰ متر مربع با زیربنای یک‌هزار و ۷۷ مترمربع  ٤٢ میلیارد ریال هزینه شد.

غلامرضا شریعتی

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ادامه یادآوری می‌کند: افتتاحیه  24 پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی قرارگاه پیشرفت و آبادانی در حوزه‌های احداث جاده‌های دسترسی بین مزارع و روستایی، استخرهای ذخیره آب کشاورزی و نیز طرح انتقال آب شرب آشامیدنی سالم به طول سه و نیم کیلومتر برای 200 خانوار با همت و مشارکت گروه‌های جهادی وهمچنین افتتاح خانه بهداشت زینوند از جمله پروژه‌های افتتاحیه این مدت بوده است.

افتتاح پروژه‌های ورزشی حدود ۶ هزار متر مربع 

شریعتی از افتتاح تعدادی پروژه ورزشی خبر داد و گفت: در مورد پروژه‌های افتتاحی ورزشی حدود ۶ هزار متر مربع به فضای ورزشی مازندران افزوده شد، امیدواریم وزارت ورزش وجوانان نسبت به کمبودهای استان‌های شمالی درخصوص مسائل تفریحى و ورزشی اقدامات لازم را داشته باشد، در این خصوص نیز پیگیرهایی صورت گرفته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بهره‌برداری از ۷ دکل مخابراتی و بهره‌برداری از ده طرح مخابراتی از اقدامات مثمرثمر در این راستا بوده است که علاوه بر افزایش پهنای باند مخابراتی تمامی شهرستان‌ها، شبکه‌های مخابراتی روستایی استان هم با اجرای این طرح‌ها نوسازی و بهسازی و سوئیج‌های مخابرات شهری تعویض شده است./

پایان پیام

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار