کد خبر: ۱۶۷۸۷۲
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۴

به گزارش همشهری آنلاین، زمین لرزه ۴.۲ ریشتری تبریز در ساعت  ۰۳:۱۳:۵۹ به طول جغرافیایی ۴۶.۲ به عرض جغرافیایی ۳۸.۲۲ و عمق  ۸ کیلومتر اتفاق افتاد.این زمین لرزه در ۱۷ کیلومتری تبریز، ۱۹ کیلومتری صوفیان و ۲۱ کیلومتری سردرود رخ داده است و تا ساعت 10 صبح حداقل 7 پس لرزه در پی داشته است.

وقوع این زمین لرزه با صدای مهیبی همراه بود که موجب ترس و وحشت شهروندان به ویژه در غرب تبریز شد و خیابان‌های تبریز تا یک ساعت پس از زلزله با ترافیک مواجه بود. ازدحام مقابل پمب بنزین ها و پارک‌های تبریز از پیامدهای پس از وقوع زلزله نیمه شب تبریز بود.

 در همین زمینه معاون امدادونجات جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی از آماده باش نیروهای جمعیت هلال احمر استان خبر داد و گفت: زلزله در تبریز خسارت نداشت اما گروه های امدادی به روستاهای  حاشیه ای غرب تبریز اعزام شده اند.

میرعلی آقا سیدی، ادامه داد: با وقوع زلزله ۴.۲ ریشتری ساعت ۱۴ :۳ بامداد امروز سه شنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۰در تبریز، از طریق هلال احمر شعبه تبریز با دهیاری ها و خانه‌های هلال در مراکز دهستان‌ها در ارتباط هستیم، تاکنون گزارشی مبنی بر وجود خسارت از زلزله تبریز دریافت نشده است .

وی ادامه داد: در این زلزله علاوه بر مرکز کنترل اطلاعات و هماهنگی عملیات معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی،  مرکز کنترل اطلاعات و هماهنگی عملیات‌های امدادی شعبه تبریزو خانه هلال سردرود نیز فعال بوده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار