کد خبر: ۱۶۸۲۴۸
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۲
یورو ۲۰۲۰ – گروه A
ایتالیای آماده در ورزشگاه المپیکوی شهر رم یورو ۲۰۲۰ را با نبرد مقابل ترکیه آغاز خواهد کرد.

خبرورزشی - سوت آغاز یورو ۲۰۲۰ که این دوره در سرتاسر اروپا برگزار خواهد شد، امشب در ورزشگاه المپیکو شهر رم به صدا درخواهد آمد. از ساعت ۲۳:۳۰ ایتالیا در دیداری از گروه A به مصاف ترکیه خواهد رفت.

ترکیه؛ با یاد ۲۰۰۸ شروع کن

ترکیه‌ای‌ها سال‌ها نتایج خوبی نگرفتند و فوتبال ملی‌شان رو به سقوط بود، تا این که تصمیمی درست گرفتند و یک مربی کارکشته و امتحان پس‌داده یعنی شنول گونش را بازگرداندند. بعد از پاندمی کرونا و در سال ۲۰۲۰ هم نتایج قرمزها با گونش هم چنگی به دل نزد، ولی پس از یک برد در سال ۲۰۲۰، سال ۲۰۲۱ را تا امروز بدون شکست سپری کرده‌اند. ترکیه خاطره خوبی از یورو ۲۰۰۸ دارد و با توجه به این که در گروه خوبی قرار گرفته، به صعود امید دارد. با این حال نخستین گام برای‌شان سخت‌ترین گام خواهد بود.

ایتالیا؛ با مانچو برای طلسم‌شکنی

آتزوری از یک تیم ورشکسته و ناامید حالا تبدیل شده به مدعی قهرمانی یورو ۲۰۲۰. نمی‌توان نسبت به تیمی که به طور کامل زیر نظر روبرتو مانچینی پوست‌اندازی کرده و نزدیک به ۳ سال است شکستی نداشته، بی‌تفاوت باشیم. ایتالیای امروز را نسلی جدید تشکل داده و کاملاً با آن تیمی که به جام‌جهانی نرسید، تفاوت دارند. مسئله تلخ برای ایتالیایی‌ها ناکامی در جام ملت‌های اروپا است. از سال ۱۹۶۸ که اولین قهرمانی‌شان را کسب کردند، فقط ۲ مرتبه دیگر فینالیست شدند و شکست خوردند. آیا مانچو طلسم‌شکن خواهد شد؟ میزبانی در مرحله گروهی می‌تواند برای‌شان با شروع خوبی همراه شود.

آخرین جدال
سال ۲۰۰۶ در دیداری دوستانه دو تیم به تساوی یک-یک رسیدند. دی‌ناتاله برای ایتالیا و ماتراتزی (گل‌به‌خودی) برای ترکیه گل زدند.

آمار بازی
۱) ایتالیا فقط یک مرتبه در جام ملت‌های اروپا قهرمان شده که به سال ۱۹۶۸ برمی‌گردد. آتزوری ۵۳ سال است که در یورو طلسم شده.
10) در نبرد با ترکیه، ایتالیا 7 مرتبه پیروز شده و ۳ مرتبه به تساوی رسیده. در این ۱۱ بازی آتزوری مقابل حریف شکست نخورده.
۳) در ۳ دیدار اروپایی که بین دو تیم برگزار شده، آتزوری هر ۳ بازی را برده است.
۳۲) رکورد روبرتو مانچینی در تیم ملی ایتالیا فوق‌العاده بوده. در ۳۲ بازی فقط ۲ باخت داشته و ۲۳ بازی را رده، در حالی که تیمش ۷ تساوی به‌دست آورده.
۲۷) ایتالیا از سپتامبر ۲۰۱۸ که در لیگ ملت‌های اروپا به پرتغال باخت، دیگر باخت نداشته. ۲۷ بازی رکورد شکست‌ناپذیری‌شان است.
۶) ترکیه در سال ۲۰۲۱ شکست نخورده. این تیم در ۶ بازی ۴ برد و ۲ تساوی داشته.
۱۳) ترک‌ها فقط یک مرتبه ۱۳ سال پیش در یورو ۲۰۰۸ از مرحله گروهی صعود کردند که تا نیمه‌نهایی هم پیش رفتند.

مصدومان و محرومان
تنها بازیکنی که شاید دیدار افتتاحیه یورو 2020 را از دست بدهد، مارکو وراتی هافبک مصدوم ایتالیا است.

ترکیب احتمالی دو تیم
ترکیه:
چاکیر، چلیک، دمیرال، سویونجو، مراس، یازیچی، توفان، یوکوشلو، چالهان‌اوغلو، کارامان، ییلماز
ایتالیا: دوناروما، فلورنتسی، بونوچی، کیلینی، اسپیناتسولا، لوکاتلی، جورجینیو، بارلا، براردی، اینسینیه و ایموبیله

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار