کد خبر: ۱۷۴۷۸۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۳:۲۲
کارشناس ارشد مطالعات زنان گفت: سیاست‌های عفاف و حجاب چیزی نیست که با تغییر دولت‌ها تغییر کند بلکه متولیان این حوزه باید مبانی این موضوع را گسترش دهند.


به گزارش خبرنگار حوزه رفاه وتعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، فرحناز قندفروش دکترای مدیریت فرهنگی گرایش مدیریت رسانه، دبیر جشنواره‌های مد و لباس، مدیر مؤسسه زنان سرزمین من با موضوع فعالیت در حوزه مد و لباس، حوزه زنان و کارشناس ارشد مطالعات زنان در برنامه رادیویی درباره نقش رسانه‌های جمعی در گسترس فرهنگ حجاب و عفاف گفت: زنان از مورد توجه‌ترین اقشار در حملات رسانه‌ای هستند.

وی بیان کرد: حرکت‌هایی در قالب تهاجم فرهنگی باید ما را آگاه کند و مسئولان فرهنگی در این شرایط موضع مشخصی داشته باشند.

وی براساس فرمایشات مقام معظم رهبری، فضای مجازی را بی‌صاحب و رها دانست و گفت: در شرایط کرونا، رسانه‌ی داخلی نتوانسته سواد رسانه‌ای مردم را افزایش دهد در حالی که رسانه‌ها قدرت فرهنگی بالایی دارند و باید روی عوامل اجرایی خود دقت و توجه زیادی داشته باشد.

این مدیریت فرهنگی تصریح کرد: ترویج و دروازه‌بانی فرهنگ و موضوعات مختلف یکی از وظایف رسانه است و رسانه‌ها باید با توجه به هوش مخاطبان و جوانان، دانش خود را در حوزه برنامه‌سازی افزایش دهند.

این کارشناس ارشد مطالعات زنان با بیان این که موضوع عفاف و حجاب راه حل یک خطی و نسخه واحد ندارد تصریح کرد: باید افرادی که علامه دینی و نخبه این حوزه هستند ورود کنند و این در حالی است که تعارضات موجود در این حوزه، مشکلات زیادی را وارد کرده است.

قند فروش درادامه بیان کرد: مجموعه‌های فرهنگی، گفتمان مشترکی در حوزه عفاف و حجاب ندارند. سیاست‌های عفاف و حجاب چیزی نیست که با تغییر دولت‌ها تغییر کند بلکه متولیان این حوزه باید مبانی این موضوع را گسترش دهند.

وی تاکید کرد: اگر می‌خواهیم برای بچه‌های سنین کم، کار کنیم و موضوعات را نهادینه کنیم باید مخاطب‌شناسی کرد اما متأسفانه به این امر پرداخته نمی‌شود چرا که غربی‌ها برنامه‌های گسترده‌ای برای نفوذ دارند و این کار را برای ما سخت می‌کند.

قند فروش ضمن تأکید بر آموزش از سنین کودکی تشریح کرد: رویکرد سنتی که به درستی پاسخگو نبوده است، رویکرد اجتماعی که برای روشن فکران مذهبی است، رویکرد فمنیستی که حجاب را نقد می‌کند و رویکرد تبیینی که به عنوان رویکرد ایده آل در حال شکل‌گیری است، چهار نوع گفتمان در عفاف و حجاب می‌باشد.

وی با بیان اینکه سنگرهای عفاف و حجاب را از دست داده ایم بیان کرد: عفاف و حجاب مختص زنان و مردان است و عدم رعایت آن به بسیاری از خانواده‌ها لطمه زده و این زنگ خطری برای خانواده هاست.

مدیر مؤسسه زنان سرزمین من با موضوع فعالیت در حوزه مد و لباس در گفت و گوی رادیویی ضمن اشاره به قوانین همه کشورها برای رعایت پوشش اظهار کرد: رسانه ایران با توجه به گستره مخاطبان، برای برنامه‌ ریزی در این حوزه باید مخاطب‌شناسی داشته باشد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

برچسب ها: عفاف ، خانواده ، مد و لباس
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار