کد خبر: ۱۷۵۶۴۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۷
صحنه‌هایی باورنکردنی از فرودگاه کابل این روزها منتشر می شود؛ افرادی روی بال و موتور هواپیما نشسته‌اند و خودشان را پنهان کرده تا بتوانند از این شهر بگریزند.

تصاویر باورنکردنی در فرودگاه کابل + عکس و فیلم

در روزهای اخیر و با سقوط کابل به دست طالبان صحنه‌هایی باورنکردنی از فرودگاه کابل در رسانه ها منتشر شده است؛ افرادی روی بال و موتور هواپیما نشسته‌اند و خودشان را پنهان کرده تا بتوانند از این شهر بگریزند.

گزارشی از خبرگزاری فرانسه حاکی از ترس و وحشت شمار زیادی از خانواده‌ها و کودکانشان در محل فرودگاه است که بسیاری از آن‌ها به این خاطر که افرادی از خانواده‌شان در ادارات دولتی افغانستان شاغل بوده یا در مشاغل مرتبط با نیرو‌های خارجی کار کرده‌اند، از خشونت طالبان نسبت به خود می‌ترسند.

در پی سقوط کابل و تصرف آن به‌دست طالبان، در حالی که هزاران شهروند این کشور به امید خروج از کشور در باند‌های فرودگاه کابل تجمع کرده‌اند، روز دوشنبه ۲۵ مرداد همه پرواز‌های مسافری از این فرودگاه لغو شده است.

به گزارش فرارو، رویترز خبر داد که دست‌کم ۵ نفر نیز در ازدحام جمعیت برای سوار شدن به یکی از هواپیما‌ها جان خود را از دست داده‌اند.

در همین حال هرات نیوز نوشته است: مردم محلی از نزدیکی فرودگاه کابل ادعا دارند که سه جوان که خود را در چرخ‌های یک هواپیما محکم گرفته بودند، بالای خانه مردم سقوط کردند. یکی از شهروندان کابل این موضوع را تایید کَرد و میگوید که افتادن این افراد صدای بلند و وحشت‌ناکی ایجاد کرد.

گروه طالبان بامداد دوشنبه نیز در پیامی دیگر گفته است که مانع بازگشت افرادی که تصمیم بگیرند از فرودگاه به منازل خود بازگردند نمی‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار