کد خبر: ۱۷۵۸۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷
هرگونه همکاری با خودروسازان آلمانی موجب توسعه و ارتقاء کیفی صنعت خودرو ایران مي‌شود. در حقيقت اگر در جریان این همکاری‌ها انتقال تکنولوژی و دانش فنی صورت گیرد مسلما موجب رشد خودروسازی در ایران خواهد شد. در جریان مذاکره با شرکت‌های آلمانی قطعا یکی از شروط مهم و مورد تاکید باید سرمایه‌گذاری مشترک و انتقال تکنولوژی و دانش فنی باشد که از اهمیت زیادی در صنعت خودرو ایران برخوردار است. هرچند پیش از این همکاری‌هایی با شرکت‌های آلمانی صورت گرفته اما به دلیل عدم سرمایه‌گذاری مشترک این روند همکاری ها ادامه نیافت. در صورت سرمایه‌گذاری مشترک با خودروسازان المانی، ضمن انتقال دانش فنی بالطبع به جهت شراکتی که بوجود می‌آید نظارت بر کیفیت تولید نیز بیشتر خواهد شد و این‌ها همگی از مزیت‌های سرمایه‌گذاری مشترک است.همکاری با شرکت‌هایی مثل رنو و پژو برای صنعت خودرو ایران در این سال‌ها مناسب بوده است، بطوری که به جهت عدم سرمایه‌گذاری مشترک شرکت پژو، مشکلاتی در این همکاری‌ها بوجود آمد که انتظار می‌رود در همکاری‌ها جدید موضوع سرمایه‌گذاری مشترک مورد توجه قرار گیرد. در مورد رنو نيز شرايط به نحوي است كه با سرمایه‌گذاری مشترکی که اين شرکت در ایران کرد طبعا اهتمام نسبت به کیفیت تولید بیشتر شد. از این رو امروز تندر 90 یکی از با کیفیت‌ترین خودروهای داخلی است اما به جهت عدم سرمایه‌گذاری شرکت پژو و عدم نظارت بر کیفیت، طبعا حساسیت چندانی نسبت به کیفیت محصولات آنها نیز وجود نداشته است. در صورت حضور و همکاری مشترک با خودروسازان آمریکایی و رقابت آنها با شرکت‌های اروپایی و چینی در ایران، قطعا شاهد رقابت بسیاری خوبی در صنعت خودرو ایران خواهیم بود. طبعا در این شرایط خودروسازان چینی برای حضور در بازار ایران باید با ارتقاء کیفیت و کاهش قیمت تلاش کنند تا بازار ایران حضورشان را حفظ کنند. به هر میزان شاهد حضور و همکاری مشترک خودروسازان داخلی با شرکت‌های اروپایی باشیم ضمن افزایش رقابت‌پذیری و ارتقاء کیفیت تولید در داخل، مسلما این روند همکاری‌ها به نفع مصرف‌کننده ایرانی خواهد بود.
* مشاور انجمن خودروسازان

نام:
ایمیل:
* نظر: