کد خبر: ۱۷۷۲۳۰
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۸
رودخانه "اوتی جون" شهرستان سوادکوه دیشب و برای بار دیگر شاهد تخلیه پساب و مرگ دسته جمعی ماهیان بود.

مرگ دسته جمعی ماهیان در سوادکوه عمدی است؟

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مازندران، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سوادکوه گفت: تخلیه و ورود دوباره پساب شهرک صنعتی بِشِل این شهرستان، موجب مرگ دسته جمعی ماهیان در رودخانه "اوتی جون" شد.

ابراهیم فلاحی افزود: بر اساس بررسی‌های کارشناسی، دیشب فاضلاب مجموعه این شهرک صنعتی دیشب در رودخانه تخلیه و عامل مرگ دسته جمعی ماهیان شده و با توجه به حجم آلودگی و تلفات زیاد ماهیان، به نظر این اتفاق عمدی است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سوادکوه با رد کردن احتمال نقص در سیستم تصفیه فاضلاب و ورود غیرعمد این پساب به رودخانه گفت: اگر مشکل یا اتفاقی در شبکه تصفیه فاضلاب این شهرک ایجاد شود، باید به محیط زیست اطلاع داده و علاوه بر آن این پساب‌ها شبانه وارد رودخانه شده و شرکت‌ها در شب فعالیت ندارند.

فلاحی، با بیان اینکه تعداد ماهیان تلف شده با حضور میدانی نیرو‌های محیط زیست در حال بررسی است افزود: موضوع حائز اهمیت و عجیب این حادثه بر اساس گفته‌های اهالی اطراف رودخانه، بالا آمدن شبانه سطح آب و همزمان شدن ورود پساب با رهاسازی آب از سدّ برنجستانک بوده، که اگرچه بخش زیادی از آلودگی‌ها را پاک کرده، اما رودخانه همچنان آلوده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سوادکوه با بیان اینکه همه این اتفاقات ناراحت کننده و تلخ، مستلزم بررسی نهاد‌های متولی است تصریح کرد: حادثه دیشب صورتجلسه شده و با توجه به اینکه پرونده تخلف زیست محیطی شهرک صنعتی بِشِل در باره رهاسازی فاضلاب از پارسال همچنان باز است، به دستگاه قضایی ارسال می‌شود.

فلاحی گفت: شهرک صنعتی بِشِل شهرستان سوادکوه پارسال در دو مرحله فاضلاب‌ها را به داخل رودخانه رها کرده که اخطار‌ها صادر و از پیمانکار ساخت شبکه فاضلاب شهرک و رئیس شهرک صنعتی سوادکوه به مراجع قضایی شکایت شد.


بیشتر بخوانید: آلودگی محیط زیست سوادکوه با پسآبهای صنعتی


رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سوادکوه افزود: این افراد در جلسه رسیدگی به پرونده با بیان اینکه تجهیزات جدیدی برای سیستم فاضلاب وارد شرکت شده است، برای ایجاد زیرساخت‌ها از دادگاه زمان خواسته که این فرصت به آن‌ها داده شد تا تحت نظر محیط زیست، زیرساخت‌ها را فوری ایجاد کنند.

فلاحی گفت: با توجه به دستور قضایی انتظار بر آن بود، حرکت‌ها برای اصلاح امور انجام شود، اما دیشب حجم زیادی از پساب این شهرک دوباره وارد رودخانه شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سوادکوه افزود: سیستم تصفیه فاضلابی طراحی شده برای این شهرک بیولوژیکی است، اما به دلیل نوع فعالیت برخی شرکت‌ها و تعداد زیاد آن‌ها نیاز به بازنگری دارد.

فلاحی تصریح کرد: دو ماه گذشته، شهرک صنعتی بِشِل شهرستان سوادکوه سه بار اقدام به تخلیه پساب به رودخانه "اوتی جون" کرده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار