کد خبر: ۱۷۸۱۲۴
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۱
نمازجمعه ساری؛
امام جمعه ساری: غارت اموال، گسترش مواد مخدر و کشتار نتیجه حضور ۲۰ ساله آمریکا در افغانستان بود.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های آیین عبادی سیاسی نمازجمعه ساری با گرامیداشت شهادت حضرت امام سجاد (ع) و بیان فرازی از صحیفه سجادیه گفت: امام سجاد (ع) در شرایط خفقان آور و سختی که حضور داشت داغ و مصیبت کربلا را هرگز فراموش نمی‌کرد و همواره در این مصیبت نالان بود. خطیب جمعه ساری همچنین به واقعه جمعه سیاه ۱۷ (شهریور) و همچنین سالروز شهادت رئیسعلی دلواری مبارز استعمار انگلیس اشاره کردو افزود: امروز این عظمت و پیروزی مرهون این رشادتهاست.
آیت الله محمدی لائینی به حضور ۲۰ ساله آمریکا و کشتار انسان‌های بیگناه، گسترش مواد مخدر، غارت اموال و ... اشاره کرد و گفت: آمریکا ۲۰ سال در منطقه حضور دارد و باید بدانیم در کنار شیطان نمی‌توان به رشد رسید و باید شیطان را از سرزمین خود بیرون کرد.
امام جمعه ساری با اشاره به عملیات فرار آمریکا از افغانستان گفت: آمریکا دوستان و نوکران و افرادی که پادویی آن‌ها را می‌کردند، جا گذاشتند و آثار سو این شیطان بزرگ ده‌ها سال دیگر در افغانستان و منطقه باقی خواهد ماند.
خطیب جمعه ساری،  کم استفاده کردن و کار زیاد را از جمله ویژگی‌های دولت مردمی و جهادی یاد کرد و گفت: دولت باید مردمی باشد و باید اعتماد و امید بین مردم که دستخوش آسیب شده را احیا کند.
آیت الله لائینی، عدالت ورزی را لازمه مشروعیت بخشی دولت عنوان کرد و افزود: اگر دولت عدالت محور باشد باید از انسان‌های عادل و فسادستیز بهره گیرد.
نماینده، ولی فقیه در مازندران با تاکید براینکه مسئولان باید وعده‌ها را عملی کنند، افزود: اگر وعده و عمل یکی باشد امید و اعتماد مردم باز خواهد گشت.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار