کد خبر: ۱۸۱۹۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۷
با هدف تکمیل زنجیره تولید دهکده فرش درچهارمحال و بختیاری تاسیس می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، رئیس اداره فرش سازمان صمت چهارمحال و بختیاری گفت: توجه به فرش یکی از اولویت‌های اول ایجاد اشتغال در استان است و سرمایه گذاری در این حوزه نسبت به صنعت نیاز به دارایی کمتری دارد.

علیرضا جیلان افزود:با حداکثر ۱۵ میلیون تومان آورده اولیه می‌توان درحوزه فرش اشتغال ایجاد کرد ودر تولید فرش باید به نیاز بازار و خواسته خریدار توجه شود.

جیلان افزود:مواد اولیه فرش در استان تولید می‌شود و باید تولید فرش از وضعیت خانگی به کارگاهی تبدیل شود.

وی افزود:دهکده فرش درچهارمحال وبختیاری ایجاد می‌شودهمچنین مرمت وقالی شویی تخصصی فرش دستبافت در استان وجود ندارد و این مهم در خارج از استان انجام می‌شود که هزینه‌های بالایی را در بر دارد.

جیلان تصریح کرد:دهکده فرش در بخش‌های پشم ریسی، رنگ رزی، کارگاه بافندگی، مرمت فرش، مراکز آموزشی، کارگاه ساخت دار قالی، قالی شویی تخصصی، نمایشگاه و فروشگاه فرش و موزه تخصصی طراحی شده است.

وی گفت: ایجاد دهکده فرش فرصتی مناسب برای جلوگیری از خروج ارزش افزوده فرش در استان است و این دهکده در ۴۰ هکتار طراحی شده است.

جیلان بیان کرد: چالشتر زادگاه تولید فرش در چهارمحال و بختیاری است و این دهکده طی چند فاز در این شهر تأسیس می‌شود و فرآیند ایجاد دهکده در مرحله تأمین و واگذاری زمین مورد نیاز از اداره کل راه و شهرسازی استان است.

وی افزود: اولویت سرمایه گذاری با مردم محلی و فعالان استان است و مسئولان باید برای تسریع فرآیند ایجاد این دهکده همراهی کنند.

46

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار