کد خبر: ۱۸۵۸۱۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۸
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی:
بندرلنگه - مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: با تمام توان و پتانسیل های موجود در بنادر هرمزگان، در راستای بهبود معیشت و زندگی ساحل نشینان هرمزگان تلاش خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اکبر صفایی در حاشیه بازدید اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از بنادر غرب استان هرمزگان با اشاره به انجام تعمیرات و آغاز بهره‌برداری از مسیرهای عمومی، با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال، اظهار کرد: در راستای مسئولیت‌های اجتماعی سازمان بنادر، روند پیشرفت، راهبری و هدایت پروژه‌های بزرگ اقتصادی- بازرگانی در بندرلنگه و بنادر همجوار، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی ضمن تشریح سیاست های کلان سازمان بنادر تصریح کرد: پیشرفت و آبادانی کشور و منطقه در گروی پیشرفت صنایع است و دغدغه مشترک همه مسوولان، آبادانی و رونق اقتصادی در کشور است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: با استفاده از تمام توان و پتانسیل های موجود در بنادر هرمزگان، در راستای رونق بیشتر اقتصادی و اجتماعی این منطقه و بهبود معیشت و زندگی ساحل نشینان این استان تلاش خواهیم کرد.

پنج پروژه دریایی و بندری در غرب هرمزگان در حال انجام است

علی‌رضا محمدی کرجی‌ران مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز در حاشیه این بازدید، با اشاره به اقدامات صورت گرفته و ارائه گزارش از فعالیت بنادر غرب استان در زمینه صادرات، واردات، ترانزیت، تخلیه و بارگیری و کابوتاژ کالاهای نفتی و غیر نفتی، اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون پنج پروژه دریایی و بندری با مبلغی بالغ بر یک هزار و ۱۵۶ میلیارد ریال در بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان در حال انجام است.

وی بیان کرد: تلاش خواهیم کرد با توسعه، بهسازی و تجهیز بندرلنگه، زمینه رقابت پذیری آن را افزایش دهیم؛ زیرا بندرلنگه، یکی از بندرهای بسیار فعال، پویا و با بهره‌وری بالا است که به رغم تحریم ها، توانسته با کمترین امکانات، بیشترین بهره‌وری را در زمینه تجارت دریایی داشته باشد.

کرجی‌ران ابراز داشت: اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه به عنوان هسته مرکزی بنادر غرب هرمزگان و پایتخت ترانزیت خودروی کشور محسوب می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ادامه داد: این اداره با نظارت بر ۱۰ بندر تجاری و مسافری از ابتدای محدوده شهرستان بندرخمیر تا ابتدای حوزه استحفاظی استان بوشهر و پشتیبانی نیمی از جزایر کشور، بیش از ۶۰۰ کیلومتر مرز دریایی را در بر می‌گیرد و یکی از کانون‌های مهم مدیریت بر سواحل کشور به شمار می‌رود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار