کد خبر: ۱۸۷۰۲۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۷
استاندار اردبیل:
اردبیل- استاندار اردبیل گفت: با هدف حمایت از جوانان خلاق و نوآور در حوزه صنایع پیشرفته، دانش‌بنیان و فناورانه گروه مشاوران دانش‌بنیان در استانداری اردبیل تشکیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حامد عاملی عصر پنجشنبه در دیدار با مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته وزارت صنعت، معدن و تجارت در استان اردبیل اظهار کرد: در ۴۰ روز خدمت‌رسانی در جایگاه استانداری اردبیل بیشتر وقتمان صرف اصلاح کارهای ساختاری و پیگیری امور بر زمین مانده شده و قطعاً در هفته‌های آینده با ورود به مباحث محتوایی و برنامه‌ها سعی خواهیم کرد فعالیت دانشگاه‌ها، مؤسسات عالی و پارک علم و فناوری را در این حوزه مورد رصد و پیگیری قرار دهیم.

وی اصلی‌ترین راهبرد در بهبود معیشت و اقتصاد مردم را حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و تولید محصولات فناورانه با ابتکار و نوآوری جوانان توصیف کرد و گفت: با روزمرگی نمی‌توان قدمی مؤثر در گره‌گشایی مردم برداشت بلکه ضروری است صنعت و اقتصاد کشور و استان اردبیل با تکیه بر فناوری‌ها و نوآوری‌های جدید متحول شده و هم افزایش صادرات و هم برتری توان ارزآوری را برای کشور شاهد باشیم.

استاندار اردبیل مجموعه‌های دانشگاهی و پارک علم و فناوری را موظف کرد تا حمایت همه‌جانبه را از طرح‌های نوآورانه و خلاقانه جوانان انجام داده و در این زمینه سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی را نسبت به پایداری این بخش جذب و جلب کند.

عاملی افزود: ما وظیفه حمایت از بخش تولید، کارآفرینی و اشتغال را در استان داریم اما در این بین صنایع فناورانه همراه با دانش‌بنیان می‌تواند شتاب بیشتری را به بهبود معیشت و اقتصاد مردم بگذارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در کنار ارزیابی فعالیت دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تخصصی در حوزه توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان، ما راهی جز بسترسازی و حمایت از توانمندی‌ها در این بخش نداریم و خوشحال هستیم که نمایندگی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته کشور در اردبیل نیز راه‌اندازی شده تا چنین طرح‌هایی مورد حمایت قرار گیرد.

عاملی اضافه کرد: هر چند برخی عقب‌ماندگی‌ها را در این حوزه شاهد هستیم و دانشگاه‌های استان نتوانستند در حد مطلوب راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان را داشته باشند اما در یک کار گروهی و همه‌جانبه باید چنین واحدهای فناورانه توسعه پیدا کرده و مورد حمایت قرار گیرد.

وی بیان کرد: به هیچ وجه راه‌اندازی یک شرکت دانش‌بنیان در دانشگاه علوم پزشکی، ۴ شرکت در دانشگاه آزاد و ۳۶ شرکت در دانشگاه محقق اردبیلی با این همه ظرفیت و توان استان قابل قبول نیست و ما تلاش خواهیم کرد با سیاست‌گذاری درست حمایت‌های عملی را از این حوزه انجام دهیم.

عاملی در ادامه اظهار کرد: گروه مشاوران دانش‌بنیان در استانداری اردبیل با مشارکت جوانان تشکیل خواهد شد تا با هموار کردن مسیر بتوانیم کارهای مؤثر و قابل قبولی را انجام دهیم.

استاندار اردبیل امضای تفاهمنامه همکاری را به صورت مشترک بین استانداری، سازمان صنعت، معدن و تجارت و صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته کشور یادآور شد و تصریح کرد: در قالب این تفاهمنامه نه تنها شرکت‌های دانش‌بنیان بلکه مجموعه‌های استارتاپی و صنایع پیشروی صنعتی نیز از حمایت‌های این صندوق بیشتر بهره‌مند خواهند شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار