کد خبر: ۱۸۷۸۳۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۹
اخیرا زمزمه‌هایی در امور عشایر استان مبنی به تغییر مدیرکل این اداره صورت گرفته و جایگزین هم به صورت غیررسمی مطرح شده که بیرون از سازمان، غیرتخصصی و مورد حمایت یکی از نمایندگان مجلس است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد با روی کار آمدن دولت سیزدهم تحرکاتی مبنی بر انتصاب افراد جدید در مسؤلیت‌های دولتی شکل گرفت که معاون اول رئیس‌جمهور را به واکنش واداشت؛ محمد مخبر در نامه‌ای خطاب به دستگاه‌ها و شرکت‌های دولتی هرگونه عزل نصب در سطوح ملی، استانی و شهرستانی را تا زمان استقرار کامل دولت ممنوع اعلام کرد.

اخیرا زمزمه‌هایی در امور عشایر استان مبنی به تغییر مدیرکل این سازمان صورت گرفته و گزینه جایگزین هم به صورت غیر رسمی مطرح شده است که بیرون از سازمان غیرتخصصی و مورد حمایت یکی از نمایندگان مجلس است.

در همین خصوص با یحیی حسین‌پور مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری گفت‌وگویی داشتیم که ضمن تایید خبر تغییر در این اداره به صورت تلویحی توصیه نماینده مجلس در خصوص این جابه‌جایی را هم تایید کرد.

چند نکته در خصوص این انتصاب مورد توجه است که باید برای افکار عمومی به صورت صریح بیان شود؛ اولا، مگر معاون رئیس‌جمهور هرگونه عزل و نصب را تا اسقرار کامل دولت ممنوع اعلام نکرده است؟ پس چرا علی‌رغم اینکه هنوز تکلیف استانداری چهارمحال و بختیاری مشخص نشده مدیران پایین‌ دست باید تغییر کنند؟

دوم؛ اگر مصالح بر نبودن مدیر فعلی (بنا به هر دلیلی) است، می‌توان یکی از معاونین را موقتا به عنوان سرپرست معرفی کنند تا بعد از تعیین استاندار و رئیس سازمان جهادکشاورزی بعدا تکلیف مدیریت امور عشایر هم مشخص شود.

سوم؛ چرا نمایندگان چهارمحال و بختیاری یکبار برای همیشه صراحتا عدم دخالت‌شان را در انتصابات رسمی اعلام نمی‌کنند تا هرگونه شایعه (احتمالی) مانند همین دخالت در انتصاب مدیر امور عشایر در این خصوص خنثی شود؟ (جزییات بیشتر را اینجا بخوانید)

انتهای پیام/3339

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار