کد خبر: ۱۸۸۰۶۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۶
اهواز - مراسم رونمایی از ۴۱ کتاب دفاع مقدس به مناسبت هفته کتاب برگزار و چهار کتابخانه تخصصی دفاع مقدس خوزستان در استان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، این مراسم ظهر امروز به میزبانی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان در سالن همایش‌های کتابخانه مرکزی اهواز برگزار شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان در این مراسم گفت: در هشت سال دفاع مقدس داستان کربلا در خوزستان رخ داد اما نتوانستیم نگارش‌های خوبی را در روایت‌ها داشته باشیم و خوزستان در قلم مظلوم ماند.

عبدالرضا حاجتی بیان کرد: پس با همکاری حوزه ادبیاتی و مدیریتی کتابخانه‌های استان تصمیم گرفتیم مراسمی را برگزار کنیم که هر ساله از نویسندگان و روایت کنندگان دفاع مقدس تقدیر کنیم و به این عزیزان فرصت دهیم تا قلمشان برای حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس جاری باشد.

همچنین مدیرکل کتابخانه‌های اهواز ضمن تقدیر و تشکر از نویسندگان و ناشران حوزه دفاع مقدس در این مراسم گفت: اندیشه در کتاب‌ها نقل می‌شود اما در شرایطی که آلودگی اطلاعات در حال تکثیر است هیچ رسانه‌ای مثل کتاب نمی‌تواند انتقال اندیشه‌ها را به‌درستی انجام بدهد.

حسین زاده بیان کرد: با توجه به نبود کتابخانه اختصاصی آثار دفاع مقدس در استان و وجود تنها ۲ کتابخانه اختصاصی آن هم نه در کتابخانه بلکه فقط در بنیاد حفظ آثار دزفول و آبادان جای خالی کتابخانه‌های مرجع احساس می‌شد.

وی گفت: تلاش کردیم با افتتاح چهار کتابخانه اختصاصی با سامانه اختصاصی برای مراجعه پژوهشگران این حوزه و سایر افراد گام مثبتی را در افزایش کیفیت نشر آثار دفاع مقدس داشته باشیم‌.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار