کد خبر: ۱۸۸۳۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱
طلا در بازار جهانی با ضعیف شدن انتظارات برای افزایش نرخهای بهره آمریکا در سپتامبر که تقویت تقاضا برای این فلز ارزشمند را بدنبال داشت، به بالاترین سطح در یک ماه گذشته صعود کرد.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور حداکثر 0.5 درصد افزایش یافت و به 1139 دلار رسید که بالاترین قیمت از 17 ژوییه بود.

در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر حداکثر یک درصد افزایش یافت و به 1138 دلار رسید. شمش طلا با خلوص 99.99 درصد در بازار بورس طلای شانگهای برای چهارمین روز صعود کرد و با 1.4 درصد افزایش قیمت، به 234.93 یوان در هر گرم (1141 دلار در هر اونس) رسید.

طلا تا پایان معاملات روز چهارشنبه در پی سقوط بازارهای جهانی سهام که جذابیت سرمایه گذاری این فلز را بیشتر کرد، با بزرگترین افزایش در یک هفته گذشته روبرو شد و با 11 دلار یا یک درصد افزایش، به 1127 دلار رسیده بود.

این فلز زرد ماه گذشته در پی بهبود اقتصاد آمریکا که گمانه زنی‌ها را درباره افزایش نرخهای بهره در آینده ای نزدیک افزایش داد، به کمترین قیمت در پنج سال گذشته سقوط کرده بود.

بالا رفتن نرخهای بهره جذابیت طلا را که دارایی بدون بازده است، کمتر کرده و در عوض از ارزش دلار پشتیبانی می‌کند.

اما مقامات بانک مرکزی آمریکا در تازه‌ترین اظهاراتشان عنوان کردند که پیش از تصویب افزایش نرخهای بهره، مایلند نشانه‌های بیشتری از بهبود بازار کار و رسیدن نرخ تورم به سقف هدف گذاری شده مشاهده کنند که پایین آمدن احتمال افزایش نرخهای بهره در نشست سپتامبر این بانک را بدنبال داشت.

طلا هفته گذشته پس اقدام غیرمنتظره چین در کاهش ارزش یوان که بازارهای مالی را شوکه کرد و جذابیت سرمایه گذاریهای مطمئن را افزایش داد، برای نخستین بار از اواسط ژوئن صعود کرد.

با اینهمه تحلیلگران بر این باورند که بانک مرکزی آمریکا در مسیر افزایش نرخهای بهره قرار دارد از این رو هر گونه بهبود قیمت طلا عمر کوتاهی خواهد داشت و قیمت این فلز مجددا تحت فشار قرار می‌گیرد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، ذخایر صندوقهای سرمایه گذاری طلا 0.2 درصد در روز چهارشنبه افزایش یافت اما همچنان در کمترین سطح از سال 2009 به این طرف قرار دارد.

دارایی سرمایه گذاران در صندوقهای سرمایه گذاری طلا در سه ماه گذشته کاهش داشته و قیمت این فلز ارزشمند از ابتدای امسال تاکنون بیش از پنج درصد نزول کرده و به سوی سومین کاهش سالانه متوالی پیش می‌رود. بر اساس نظرسنجی که بلومبرگ ماه گذشته از 16 تحلیلگر و معامله گر طلا انجام داد، قیمت طلا پیش از ژانویه به 984 دلار سقوط خواهد کرد.

در بازار فلزات ارزشمند دیگر، هر اونس نقره برای تحویل فوری پس از افزایش سه درصدی در روز چهارشنبه، 0.4 درصد در روز جاری افزایش یافت و به 15.3857 دلار رسید. هر اونس پلاتین با 0.8 درصد افزایش، به 1022 دلار رسید و هر اونس پالادیم با 0.7 درصد افزایش، 618 دلار معامله شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار