کد خبر: ۱۹۰۷۵
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۴
روسیه همسایه ای است که همیشه سعی می کند هوای ما را داشته باشد؛ البته امیدوارم فکر بد نکنید و این تصور برایتان پیش نیاید که این هواداری در موضوعاتی مثل بررسی پرونده هسته ای ایران در شورای حکام آژانس یا شورای امنیت سازمان ملل است. نخیر، در آن گونه موارد برادران روسی علیه ایران یا رای مثبت می دادند یا اینکه اگر خیلی لطف می کردند رای ممتنع از خود صادر می کردند! در مورد توافق هسته ای هم که دیدید که در شب توافق و لحظه نهایی شدن وزیر خارجه روسیه تشریف نداشت و تنها غایب ماجرا بود. منظور از هواداری این است که این کشور دوست، همسایه و برادر، همواره سعی دارد صنایع هوایی ایران را داشته باشد : در زمانی که تحریم مانع خرید هواپیما از کشورهای دیگر بود، این کشور محصولات ناب و درجه یک خود موسوم به «انتونوف 140» را به ایران فروخت و به این ترتیب آمار سقوط هواپیما در ایران را به شدت خیلی کم نظیری بالا برد. متاسفانه  یا شاید هم خوشبختانه، هواپیماهای آنتونوف که به محض ورورد به کشور نام زیبای «ایران 140» را پیدا کرده بودند همگی سقوط کردند و وقتی پرواز این هواپیما بالاخره از طرف دولت جدید ممنوع شد دیگر هواپیمایی از آنها باقی نمانده بود که پرواز و سقوط کند!
با این حال روسیه بنا به همان سنت حسنه «هواداری» خود محال است که بی خیال صنایع هوایی ایران شود و حتی حالا که تحریمهای ظالمانه و غیر انسانی غرب دارد برداشته می شود هم می خواهد به ایران هواپیمای مسافربری بفروشد و برادری خود را در این زمان بازهم اثبات کند!
خبرگزاری های روسی ادعا کرده اند که در جریان سفر سورنا ستاری معاون رییس جمهور ایران به مسکو بار دیگر مذاکرات ایران با هواپیماساز‌های روس بر سر ورود هواپیماهای روس به آسمان کشور مطرح شده و به نظر می‌رسد این بار دو طرف به نگاه مشترک محکم‌تری رسیده‌اند. بر این اساس ایران با روسیه به توافق رسیده تا هواپیمای مسافرتی سوخو100 را البته به تعدادی محدود وارد کند؛ این در حالی است که تا پیش از این نام شرکت سوخو بیشتر به عنوان یک شرکت سازنده هواپیماهای جنگنده مطرح بوده و در طول دهه‌های گذشته به عنوان یکی از مشهورترین شرکت روسی که در این عرصه فعالیت می‌کرده حاضر بوده است.
واقعا دستشان درد نکند که این قدر به فکر ما هستند و نمی گذارند آب توی دل ما تکان بخورد؛ واقعا آفرین به این همسایه که این طور در شرایط تحریم و پس از تحریم هوای ما را دارد و حتی به قیمت سقوط بیش از حد هواپیما نمی گذارد بدون هواپیما بمانیم؛ واقعا احسنت به آنها که تحت هر شرایطی محصولات خود را به ما می فروشند و می دانند که بازار ایران را نباید از دست داد ... واقعا از این برادران هر چقدر تشکر کنیم، کم است. پس بیایید تا قبل از سقوط هواپیمای روسی بعدی مراتب تشکر خود را از این برادران ابراز کنیم؛ کسی چه می داند، شاید ما در آن هواپیما بودیم و دیگپر فرصت تشکر را پیدا نکردیم!
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار