کد خبر: ۱۹۱۱۶۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۳
ارزش بازار شرکت اپل به زودی از ۳ تریلیون دلار فراتر می رود و بالاتر از بازار سهام آلمان به عنوان پنجمین اقتصاد بزرگ دنیا قرار می گیرد.

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، اپل به‌زودی اولین شرکت دنیا خواهد بود که ارزش بازار آن به 3 تریلیون دلار می‌رسد. این شرکت بزرگ فناوری با این رقم، بالاتر از بازار سهام آلمان یا کل اقتصاد انگلیس قرار می‌گیرد.

ارزش بازار اپل در سال گذشته میلادی از 2 تریلیون دلار فراتر رفت و در 2018 هم به 1 تریلیون دلار رسیده بود.

ارزش سهام شرکت اپل در روز پنجشنبه 175٫08 دلار بود و اگر به 182٫85 دلار برسد، ارزش بازار آن از 3 تریلیون دلار فراتر خواهد رفت.

سهام اپل 80 درصد در سال گذشته میلادی و 30 درصد در 2021 افزایش داشته‌است. رقبای این شرکت مانند مایکروسافت، آمازون، آلفابت و تسلا بین 10 تا 70 درصد افزایش ارزش سهام داشته‌اند.

تحلیلگران عقیده دارند اپل در آینده بزرگتر و باعث شگفتی‌های بیشتری خواهد شد.

این شرکت فناوری که مقر آن در کالیفرنیای آمریکاست، برای مدت کوتاهی در اوایل سال جاری میلادی عنوان خود را به‌عنوان باارزش‌ترین شرکت خصوصی دنیا، به مایکروسافت واگذار کرد. این اتفاق پس‌از آن افتاد که مدیرعامل این شرکت در مورد مشکلات بوجودآمده در زنجیره عرضه به خاطر همه‌گیری کرونا و همچنین کمبود جهانی ریز تراشه‌ها جهت تولید گوشی‌های هوشمند، لپ‌تاپ و تبلت‌ها اظهارنظر کرده بود.

انتهای پیام/8

 
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار