کد خبر: ۱۹۱۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۰۲:۳۰
معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر از راه‌اندازی اولین برج فناوری در این دانشگاه خبر داد و گفت: علاوه بر آن اقدام به ایجاد اتاق تمیز برای تحقیقات میکروالکترونیک و هوافضا شده است که با تامین اعتبارات آن ظرف چهار ماه تکمیل می‌شود.
 به گزارش تجارت آنلاین به نقل از ایسنا؛ دکتر مسعود برومند در هشتمین گردهمایی اعضای هیات علمی دانشگاه امیرکبیر، اقتصاد ایران را اقتصاد دولتی مبتنی بر نفت توصیف کرد و گفت: این امر موجب شده است تا دولت به عنوان سرمایه گذار نقش ایفا کند، لذا خروجی فعالیتهای تحقیقاتی به بیرون دانشگاه‌ها راه نمی‌یابد.
 
معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، با تاکید بر اینکه در تجاری سازی باید فناوری با اطلاعات بازار آمیخته و منجر به طرح کسب و کار شود، اظهار کرد: فرآیند تجاری سازی نیاز به زیر ساختهایی دارد که در این فرآیند علاوه بر وجود زیر ساختهای ملی نقش بانکها نیز بسیار برجسته است.
 
وی از راه اندازی اولین برج فناوری در این دانشگاه خبر داد و یادآور شد: پنج طبقه این برج به عنوان یکی از زیر ساختهای تحقیقاتی، نهایی شده است و برای تکمیل 6 طبقه باقی مانده نیاز به 150 میلیارد ریال بودجه است که با تامین این اعتبارات در مدت 22 ماه آماده می‌شود.
 
برومند، ایجاد اتاق تمیز را یکی دیگر از زیر ساختهای لازم برای فرآیند تحقیق و تجاری سازی ذکر کرد و ادامه داد: اتاق تمیز برای انجام تحقیقات در حوزه‌های هوافضا، ممز، بایوتکنولوژی و میکروالکترونیک مورد نیاز است.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: فناوری ، برج ، اطلاعات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار