کد خبر: ۱۹۲۰۴۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۷
کارشناسان انگلیسی می‌گویند گردآمدن و درهم‌آمیزی افراد در فضاهای دربسته بزرگترین عامل خطرساز برای انتشار سویه‌ی جدید اومیکرون کرونا است

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین اسناد منتشرشده در روز شنبه بوسیله «گروه مشاور علمی اضطرارها» (Sage) درباره توصیه‌هایی که به هیات وزیران انگلیس شده است نشان می‌دهد که این مشاوران درباره خطر گردهمایی‌های بزرگ افراد به علت احتمال ایجاد «رویدادهای چندگانه انتشار ویروس» در آنها هشدار داده‌اند.

این مشاوران در جلسه روز پنجشنبه گفتند که با توجه به واگیری شدید سویه‌ی اومیکرون لازم است اقدامات سختگیرانه‌تری انجام شود.

از جمله اقدامات پیشنهادی این مشاوران، «کاهش اندازه گردهمایی‌ها، افزایش فاصله‌گیری جسمی، کاهش مدت تماس‌ها و تعطیلی محل‌های تجمع پرخطر است.»

این مشاوران همچنین توصیه کرده‌اند که آزمایش‌های خانگی کرونا بر اساسی گروهی مورد استفاده قرار گیرد- به این معنا که اگر یکی از افراد یک گروه افراد پیش از رفتن به یک مراسم آزمایش مثبت کرونا پیدا کردند، کل آن گروه افراد حتی اگر بقیه افراد آزمایش مثبت نداشته باشند، در آن مراسم حضور پیدا نکنند.

این کارشناسان هشدار داند که اگر انتشار ویروس به زودی در انگلیس کاهش پیدا نکند، شمار بستری‌شدن‌ها در طول دو هفته در این کشور به میزان‌های بالایی خواهد رسید. و پیش‌بینی می‌شود در پایان سال میلادی این میزان به ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ بستری بیمارستانی در روز برسد.

شمار موارد عفونت با سویه‌ی بسیار واگیر اومیکرون در روز شنبه با افزایشی شدید بیش از ۱۰۰۰۰ موردی نسبت به ۲۴ ساعت قبل به حدود ۲۵۰۰۰ مورد رسید و شمار مرگ‌های ناشی از این سویه از یک مورد در دو روز پیش به ۷ مورد افزایش یافت. شمار موارد بستری با سویه‌ی اومیکرون نیز از ۶۵ مورد به ۸۵ مورد افزایش یافته است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار