کد خبر: ۱۹۲۵۳۵
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۹
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: بازارچه مرزی اروند کنار حدود ۳۰ غرفه دارد که باید همه این غرفه ها فعال شوند.
به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، آقارضا فتوحی امروز (دوم دی ماه) در حاشیه بازدید از اروندکنار، بازارچه مرزی اروند کنار و اسکله بندر این شهر اظهار کرد: پس از بازدید دو ماه گذشته استاندار خوزستان از این منطقه، مقرر شد با توجه به وضعیت این شهر که می تواند اشتغال و اقتصاد این منطقه را رونق دهد، تصمیم هایی اتخاذ و مشخص شد گمرک وظایف قانونی خود را بیشتر از گذشته پیگیر باشد و سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز در این منطقه، نماینده ای داشته باشد.

او با اشاره به بازارچه مرزی اروندکنار گفت: بازارچه مرزی اروندکنار حدود ۳۰ غرفه دارد که باید همه این غرفه ها فعال شوند. در این راستا با اتاق بازرگانی هماهنگی شد که تجار و بازرگانانی را به این منطقه بیاورند تا اقتصاد این شهر رونق گرفته و اثرگذاری مناسبی بر درآمدزایی مردم این منطقه داشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان افزود: با توجه به اینکه آبادان، سابقه دیرینه ای در تجارت و بازرگانی دارد، پتانسیل های موجود در منطقه از جمله شیلات، بازرگانی، خرما و صنایع وابسته به آن، می تواند اشتغالزایی و رونق مناسبی را داشته باشد.

فتوحی بیان کرد: در این راستا تصمیم هایی اتخاذ شد که انشالله با نظر دستگاه های تخصصی، این اتفاق در آینده بسیار نزدیک در بخش کشاورزی شامل شیلات و نخیلات، خواهد افتاد و طرح های جامعی در این زمینه ها نیز تهیه شده است.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خوزستان تصریح کرد: آبادان یکی از شهرهای بسیار مهم و استراتژیک استان است و این اقدام ها، نتیجه مثبتی را برای این شهر به ارمغان خواهد آورد.

او با اشاره به موضوع لنج ها در این منطقه اضافه کرد: با توجه به هماهنگی که معاونت امنیتی استانداری خوزستان انجام داده، لنج‌ها علاوه بر سفرهایی که داشتند، برنامه یک سفر دیگر نیز به آن ها افزوده شد تا بتوانند نسبت به گذشته رونق بهتری را در این زمینه شاهد باشیم.

فتوحی با اشاره به بازگشایی اسکله اروندکنار افزود: یکسری کارهای جزیی اداری در این خصوص باقی مانده است و به یاری خداوند، از هفته آینده این مکان روان خواهد شد و کار ترخیص و تجارت بازرگانی در این مکان رونق پیدا می کند و به تدریج به دنبال گسترش و توسعه آن خواهیم بود .

او ادامه داد: این اسکله باید نسبت به گذشته رونق بیشتر و بهتری را به خود بگیرد. اسکله تا به حال حدود ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امیدواریم ۲۰ درصد باقی مانده سریعا به سرانجام برسد.

معاون امور اقتصادی استانداری خوزستان در پایان بیان کرد: با توجه به موقعیتی که این مکان با کشور عراق و شهر بندری فاو دارد، امیدواریم بتوانیم رونق، گستردگی و پتانسیل های موجود این منطقه را شکوفا کنیم.

لازم به ذکر است که در این بازید فرماندار آبادان، سید محمد مولوی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، مسوولین بخش های تخصصی این بندر، مسوولین اجرایی استان و دستگاه هایی که مرتبط با این موضوع حضور داشتند.

/انتهای پیام

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار