کد خبر: ۱۹۳۵۸۵
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۳
امام جمعه موقت شهر قزوین:
قزوین-امام جمعه موقت شهر قزوین بیان کرد: شهادت حاج قاسم صف بندی جبهه مقاومت در منطقه را استحکام بخشید و رهبر معظم انقلاب نیز در این بار فرمودند شهادت حاج قاسم رمز برانگیختگی و بسیج مقاومت بو

حجت‌الاسلام سید مهدی خضری در گفتگو با خبرنگار مهر در نگاه به شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان یک مکتب و فراتر از زوایای وجودی یک شخص اظهار کرد: شخصیت حاج قاسم یک الگوی جامع بود و نه تنها یک فرمانده نظامی بلکه به نوعی رهبر اجتماعی و انسانی تأثیرگذار بود و در قلوب افراد جامعه جا داشت و همه اینها در کنار هم سبب می‌شود رفتار او در قالب یک مکتب جای بگیرد.

وی تاکید کرد: منظور ما از مکتب روش و مجموعه شاخصه‌هایی است که قابلیت متمایز بودن را دارا است.

امام جمعه موقت قزوین با اشاره به خودجوش بودن مکتب حاج قاسم اظهار کرد: آغاز این مکتب پس از شهادت حاج قاسم توسط خود مردم که خودجوش در آن تشییع کم نظیر شرکت کردند رقم خورد و با سرعت منتشر شد.

خضری تشریح کرد: همیشه تصور و برداشت از روحیات افراد نظامی دنیا به واسطه شغل و شرایطی که در آن قرار دارند این است که آن‌ها خشک و انعطاف ناپذیر هستند، حاج قاسم نیز به شدت باصلابت و استوار بود اما در عین حال بسیار انعطاف پذیر و مملو از احساسات هم بود، او در مواجه با کودکان بی سرپرست و مردم مظلوم انعطاف پذیر بود و بسیار متأثر می‌شد.

این مسئول با بیان اینکه حاج قاسم نه تنها یک فرمانده نظامی بلکه یک سیاستمدار ماهر نیز بود، تصریح کرد: حاج قاسم یک دیپلمات به تمام معنا بود و توانایی گفتگو با سران کشورهای مختلف را داشت که این نیز نشان دهنده شخصیت جامع او است.

وی در خصوص دستاورد مکتب حاج قاسم از زمان شهادت ایشان تا به اکنون خاطر نشان کرد: شهادت حاج قاسم صف بندی جبهه مقاومت در منطقه را استحکام بخشید و رهبر معظم انقلاب نیز در این بار فرمودند شهادت حاج قاسم رمز برانگیختگی و بسیج مقاومت بود.

امام جمعه موقت قزوین ادامه داد: دستاورد دیگر شهادت حاج قاسم این بود که چهره پلید و اتوکشیده استکبار را برملا کرد زیرا به دست آن‌ها به شهادت رسید و خون این موضوع برائت نسبت به استکبار را حتی در قلب کسانی که نسبت به استکبار خوشبین بودند هم ایجاد کرد.

این مسئول اضافه کرد: خون حاج قاسم هویت ایرانی را بین ملت ایران تقویت کرد و باعث تجسم و تبلور نماد یک ایرانی نه‌تنها بین مردم ایران بلکه در دنیا شد و باعث شد همه سلایق فکری در ایران حاج قاسم را جزئی از هویت خود بدانند حتی کسانی که چندان به ارزش‌ها اسلامی اهمیت نمی‌دهند.

وی عنوان کرد: از وظایف همه ما تقویت مکتب حاج قاسم است، در این دو سال که درگیر کرونا بودیم آن‌گونه که باید به این مکتب نپرداختیم و اکنون زمان تقویت آن فرارسیده است.

حجت‌الاسلام خضری در خصوص نحوه تقویت مکتب حاج قاسم مطرح کرد: تقویت این مکتب نیز باید مانند آغازش خودجوش و مردمی باشد و ایشان و تفکرش را به سازمان‌ها و ارگان‌ها مشخص مربوط نکنیم که او برای مردم نمادین جلوه کند، بلکه اجازه دهیم مردم هر آنچه در توان دارند برای بزرگداشت و تعظیم مکتب حاج قاسم انجام دهند که نمونه‌ها آن همین مراسم‌های کوچک و بزرگ در محله و روستا و شهرها است.

وی گوشزد کرد: به‌وسیله همین اقدامات کوچک و بزرگ و مراسم‌ها حاج قاسم و مکتبش را به کودکان و فرزندان خود معرفی کنیم که مکتب و افکار حاج قاسم در قلب و روح آن‌ها رشد کند.

امام جمعه موقت قزوین در خاتمه پایان یادآور شد: حاج قاسم نقطه روشنی در تاریخ ایران است که ملت ایران صدها سال بعد به او و مکتبش افتخار خواهند کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار