کد خبر: ۱۹۶۲۱۱
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۸
مدیر حوزه‌های علمیه کشور:
مدیر حوزه‌های علمیه کشور از تهیه ۱۵ سند و اجرای ۱۰۰ طرح بزرگ تحولی در حوزه‌های علمیه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مازندران، آیت الله اعرافی در جلسه شورای اداری حوزه علمیه استان مازندران که با حضور آیت الله محمدی لایینی در ساری برگزار شد، مازندران را استانی غنی و عالم پرور یاد کرد و گفت: میثاق ما و مدیریت استانها پیش بردن اسناد راهبردی و کلان در قالب برنامه های بلند مدت و کوتاه مدت است.

مدیر حوزه های علمیه کشور با اشاره به برنامه های ۵ساله در دست تدوین برای توسعه حوزه ها گفت: این برنامه ها در قالب ۱۵ سند و ۱۰۰ طرح بزرگ تحولی و راهبردی طی ۵ سال آینده اجرا می شود. 

آیت الله علیرضا اعرافی افزود: در برنامه پنج ساله طرح تحول حوزه رشته‌های حوزوی با ۱۶ رشته و ۵۰۰ گرایش ویژه حوزه‌های علمیه طراحی و با مشارکت ۷۰۰ استاد به سرانجام رسیده است.

او با اشاره به اینکه مسائل و مصوبات سفر باید دسته بندی و تقسیم شود، گفت: در بخش قائم مقام استان‌ها کل کشور به سه بخش تقسیم شده و هر بخشی دارای یک منطقه است و مصوبات سفر توسط آن پیگیری می‌شود.

آیت الله اعرافی یادآور شد: مجموعه این طرح‌ها و برنامه‌های کلان حوزه در شورای حوزه برای مسئولان و مدیران توضیح داده شود.

او با بیان اینکه برنامه سوم و چهارم در جامعه المصطفی در حال اجرا است، گفت: برنامه تحولی حوزه در استان‌ها برش خورده است و هر استانی دارای ۳۰۰ تا ۴۰۰ عنوان و شاخص است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور خاطرنشان کرد: تشکیل گروه‌های علمی، تدوین متون جدید، توسعه فقه معاصر، ارتقای ارزیابی و نظارت و رتبه بندی، پیش بینی نمره‌های پژوهشی، واسپاری اختیارات به حوزه‌های استان‌ها و شکل گیری درس‌های تحقیقاتی در قلمرو غیرفقه از جمله این برنامه‌های تحولی است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار