کد خبر: ۱۹۶۲۴۵
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۸
تحلیلگر بازار سرمایه گفت: ارزش کل معاملات بورس اوراق بهادار تهران در هفته معاملاتی گذشته با کاهش ۱۳.۷۸ درصدی به ۱۵ هزار و ۸۵۶ میلیارد تومان رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان -  کوروش آسایش گفت: در طول هفته معاملاتی گذشته که از ۲۵ تا ۲۹ دی  محاسبه می‌شود، شاخص کل بورس در با ۴.۱۱ درصد کاهش به میزان ۵۴ هزار و ۸۱۵ واحد تغییر داشته و از تراز یک میلیون و ۳۳۴ هزار و ۲۶۵  واحد به یک میلیون و ۲۷۹ هزار و ۴۵۰ واحد رسید.


بیشتر بخوانید


به گفته او، همچنین سایر شاخص‌ها از جمله شاخص صنعت نیز با کاهش ۴.۲۳ درصدی به میزان ۵۲ هزار و ۱۱۴ واحد تغییر داشته و به عدد یک میلیون و ۱۷۹ هزار و ۶۹۲ واحد رسید.

شاخص میانگین موزون ۵۰ شرکت فعال‌تر نیز ۴.۰۲ درصد کاهش پیدا کرد (کاهش ۲ هزار و ۱۳۰ واحدی) و به عدد ۵۰ هزار و ۸۰۰ واحد رسید.

همچنین شاخص هم وزن نیز که نشانگر رشد یا کاهش ارزش شرکت‌های کوچکتر بازار است، با کاهش حدود ۵.۱۲ درصدی به میزان ۱۸ هزار و ۱۲۷ واحد تغییر داشته و از عدد ۳۵۳ هزار و ۷۶۸ واحد به ۳۳۵ هزار و ۶۴۲ واحد رسیده است.

افت ۱۳ درصدی ارزش معاملات بازار سرمایه

ارزش کل معاملات بورس اوراق بهادار تهران در هفته معاملاتی گذشته با کاهش ۱۳.۷۸ درصدی نسبت به هفته معاملاتی قبل خود، از مبلغ ۱۸ هزار و ۳۹۰ میلیارد تومان به ۱۵ هزار و ۸۵۶ میلیارد تومان رسید.

حجم کل معاملات نیز، از ۲۹ میلیارد و ۵۱۵ میلیون سهم به ۲۴ میلیارد و ۷۵۸ میلیون سهم رسید که نسبت به هفته گذشته افزایش ۱۶.۱۲ درصدی را نشان می‌دهد.

 

افت ۱۳ درصدی ارزش معاملات بازار سرمایه
ارزش معاملات در بازار بدهی که نشانگر میزان خرید و فروش اوراق است، به میزان ۱۳۶.۹۲ درصد نسبت به هفته گذشته افزایش داشته و از ۴۴۸  میلیارد تومان به هزار و ۶۲ میلیارد تومان رسیده است.

همچنین حجم معاملات اوراق بدهی نیز با افزایش ۱۵۶.۲۴ درصدی همراه بود و از ۴ میلیون و ۴۷۰ هزار برگه به ۱۱ میلیون و ۴۴۰ هزار برگه اوراق بدهی رسیده است.

ارزش معاملات بازار مشتقه با افزایش ۱۱۸.۹۷ درصدی از ۲۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به ۵۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان رسید. حجم معاملات این بازار نیز با افزایش هزار و ۴۷۰ درصدی همراه بود و از ۲۷ میلیون و ۷۰۰ هزار برگه قرارداد به ۴۳۵ میلیون و ۱۲۰ هزار قرارداد رسیده است.

ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری نیز با افزایش ۳۱.۵۸ درصدی از ۴ هزار و ۲۲۸ میلیارد تومان به ۵ هزار و ۵۶۳ میلیارد تومان رسید. حجم معاملات این ابزار مالی نیز با افزایش ۴۷.۵۳ درصدی از ۲ میلیارد و ۶۹۶ میلیون یونیت به ۳ میلیارد و ۹۷۷ میلیون یونیت رسید.

افت ۱۳ درصدی ارزش معاملات بازار سرمایه

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار